8 Ara 2019
444
21
18
Selam arkadaşlar. Projemde ışıklandırma (Poss process, directional light) ayarlaması yapıp sonra build ettim. build tamamlandıktan sonra editörde feci derecede kasmalar başladı. FPS 1-2 den yukarı çıkmıyo. Araç çubuğuna dokununca donma yok ama editörde fps den dolayı çalışamıyorum. Bütün light classes'ları sildim tekrar ekledim ama yine değişen bişy olmadı. Kaç günlük emeğim var arkadaşlar sorunu nasıl çözebilirim.
 
Merhaba bunun nedenini bu verdiğin bilgilerle tam olarak çözüm üretmek zordur. Oyun mu yapıyorsun ArchViz(mimari görselleştirme) mi yapıyorsun veya binlerce nesnenin fizik simülasyon mu uyguluyorsun veya ne peşindesin hiçbir fikrim yok.

Genel olarak oyun yapıyorsan şunları kullanmanda fayda var. 

Level Of Details(LoD): Poligonların detay seviyesinin belirli bir konuma göre azaltılmasıdır. Mesela çeşitli LoD seviyeleri olur 0,1 .. vs. Eğer uzaktaysan o mesh 700 üçgen olur ama yaklaşırsan 100k olarak daha detaylı gözüktürebilirsin. Mesela oyunlardaki ağaçlarda LoD kullanılır, karakterlerde kullanılır hatta her şeyde kullanılabilinir.

Backface Culling: Kameranın bir projeksiyon tekniğiyle hangi nesnelerin ve hangi uzaklıktaki nesnelerin bakış alanı içerisinde renderlenip renderlenmeyeceği

Post Process Efektleri: Kullandığın bazı post process efektlerinin kalitesini arttırrsan daha fazla hesaplanmasını sağlar bu da kaliteyi azaltır.

Materyaller: Yapacağın hesaplamalar ve shading teknikleri fazla texture memory aşımına sebep olabilir.  Eğer two-sided kullanırsan ekstra olarak bir backface culling işlemi kullanır bu da ekstra draw call işlevidir .

Bilgisayar Donanım Kapasitesi?: Belki de istediğin görüntüyü bilgisayar donanımından dolayı alamıyorsun, motordaki grafik kalitesini azaltmayı dene?

Bundan sonra aşağıdaki kaynaklardan öğrenebilirsin gayet hoş anlatmışlar

Bu içeriği görmek için üçüncü parti çerezlerine izin vermeniz gerekli.
Daha fazla detay için çerezler sayfasını ziyaret edin.

Bissürü araç var nasıl optimize edebileceğine dair dokümanlara gözat, okuyuver, inanılmaz toolar var gerek network için gerek draw call, rendering bufferlar için vs...

https://docs.unrealengine.com/en-US/Engine/Performance/index.html
 
Khubur' Alıntı:
Merhaba bunun nedenini bu verdiğin bilgilerle tam olarak çözüm üretmek zordur. Oyun mu yapıyorsun ArchViz(mimari görselleştirme) mi yapıyorsun veya binlerce nesnenin fizik simülasyon mu uyguluyorsun veya ne peşindesin hiçbir fikrim yok.

Genel olarak oyun yapıyorsan şunları kullanmanda fayda var. 

Level Of Details(LoD): Poligonların detay seviyesinin belirli bir konuma göre azaltılmasıdır. Mesela çeşitli LoD seviyeleri olur 0,1 .. vs. Eğer uzaktaysan o mesh 700 üçgen olur ama yaklaşırsan 100k olarak daha detaylı gözüktürebilirsin. Mesela oyunlardaki ağaçlarda LoD kullanılır, karakterlerde kullanılır hatta her şeyde kullanılabilinir.

Backface Culling: Kameranın bir projeksiyon tekniğiyle hangi nesnelerin ve hangi uzaklıktaki nesnelerin bakış alanı içerisinde renderlenip renderlenmeyeceği

Post Process Efektleri: Kullandığın bazı post process efektlerinin kalitesini arttırrsan daha fazla hesaplanmasını sağlar bu da kaliteyi azaltır.

Materyaller: Yapacağın hesaplamalar ve shading teknikleri fazla texture memory aşımına sebep olabilir.  Eğer two-sided kullanırsan ekstra olarak bir backface culling işlemi kullanır bu da ekstra draw call işlevidir .

Bilgisayar Donanım Kapasitesi?: Belki de istediğin görüntüyü bilgisayar donanımından dolayı alamıyorsun, motordaki grafik kalitesini azaltmayı dene?

Bundan sonra aşağıdaki kaynaklardan öğrenebilirsin gayet hoş anlatmışlar

Bu içeriği görmek için üçüncü parti çerezlerine izin vermeniz gerekli.
Daha fazla detay için çerezler sayfasını ziyaret edin.

Bissürü araç var nasıl optimize edebileceğine dair dokümanlara gözat, okuyuver, inanılmaz toolar var gerek network için gerek draw call, rendering bufferlar için vs...

https://docs.unrealengine.com/en-US/Engine/Performance/index.html

TEEŞEKKÜR EDERİM  KARDDEŞİM. AMA SORUN HAKKINDA BENİM DE TAHMİNİM YADA FİKRİM DAHİ YOK O YÜZDEN ANLATAMIYORM. ANLAMAMANIZ DA NORMAL. Sorun yokken Post procres den bi kaç ayar yaptıktan sonra başladı. Bak mesela Play tuşuna bastığımda hiç donma yok oyun oynanıyo. Ama editör de FPS 1-2 YANİ. World Outliner veya loolbar'a tıkladığımda  donma kesiliyo ama editöre getirdiğimde mouse'u donma tekrar başlıyo.
 
Merhabalar, 

Öncelikle daha iyi anlatabilmeniz için lütfen bir görsel veya video yükleyin. Sorunlarınız sonuçta bize vahiy yolu ile gelmiyor. Post Process'dan eminseniz kaldırdığınız zaman düzelmeli fakat emin değilseniz Profiling araçlarından kontrol edip neyin FPS drop ettiğini görebilirsiniz.

Hala bir sorun gözükmüyorsa projenizi temiz bir projeye migrate edin.
 
Ozzy' Alıntı:
Merhabalar, 

Öncelikle daha iyi anlatabilmeniz için lütfen bir görsel veya video yükleyin. Sorunlarınız sonuçta bize vahiy yolu ile gelmiyor. Post Process'dan eminseniz kaldırdığınız zaman düzelmeli fakat emin değilseniz Profilling araçlarından kontrol edip neyin FPS drop ettiğini görebilirsiniz.

Hala bir sorun gözükmüyorsa projenizi temiz bir projeye migrate edin.

Haklısın Yorumun için teşekkürler. Profiling araçları nerdeydi tam olarak