Merhaba arkadaşlar, Epic Games 4.13 sürümünü yayınladı. Bu sürümle gelen özellikler şu şekilde:
Genel olarak gelen büyük özelliklere bakacak olursak:
- Sequencer Live Recording
- Shadow Map Caching for Movable Lights ( Movable ışık kaynaklarında gölge sistemi değiştirildi )
- Blueprint Drawing to Render Targets
- Alembic Animations (Simulated animasyonlar için import ve export özelliği)
- Mesh Decals (3D Decals)
- Mobile için Custom Post Process
- Mac için Shader Model 5
- Physical Animation Component (Skeletal Meshler için ragdoll ve animasyonları blend etmek için eklenilmiş bir özellik)
- Sequencer ve Adobe Premiere bağlantısı
- Media Framework düzeltilmesi (En basitinden Play on Open sonunda eklenilmiş durumda)
- Landspace üstünde kullanılan tesellation düzeltmeleri
- Animation Pose Assets
- Scene Capture Düzeltmesi
- Yeni Bir Refraction Hesaplama Türü
- Texture Coordinates from Line Traces (Line Trace ile UV bilgisi alma)
Genel olarak gelen büyük özelliklere bakacak olursak:
Sequencer Live Recording
Bu özellik sayesinde gameplay esnasında kayıt alabilir ve bunun yanında animasyonlar, sesler ve efektleri sizlere sunmakta.
Shadow Map Caching for Movable Lights
Bu yeni gelen harika özellikle birlikte artık mobility seçeneği movable olan(dinamik) ve sabit olduğu zaman sürekli olarak gölge hesaplaması yapıp GPU'yu yormayacak. Sadece hareket haline geçtiği zaman hesaplamayı başlatacak...( Sadece mobility'si Static veya olan meshler için geçerli )
Voronoi Noise Map
Bu özellik ise materyal editöründe farklı ve daha geniş çaplı bir noise sistemi sunmakta.
Alembic Importer & Exporter
Bu özellik sayesinde artık simule edilen vertex animasyonlarını da unreal içerisinde kullanabileceğiz. En basitinden örnek verecek olursak, Max üstünden Cloth modifier ile bir simulated animasyon oluşturduk. Bunu Unreal içerisinde kullanabileceğiz!
Mesh Decals
Deffered Decals'a alternatif olarak gelen Mesh Decals, artık sadece materyal desteğiyle değil, obje desteğiyle hizmetimize girmiş bulunmakta.
Physical Animation Component
Bu eklenilen sistem ile birlikte artık bir animasyonu fizik motorunda aktif edebileceğiz.
Genel olarak gelen sağlam özellikler bunlar arkadaşlar. Hepinize iyi forumlar dilerim!