BabyGames

Yeni üye
30 Ocak 2017
2
0
0
Macaristan
Merhaba arkadaşlar bir sorum olacak ben 12 yaşındayım fakat programcılıkla çok uğraşıyorum ben unreal engine kullanmaya başlıcam
Ders varmı detaylı anlatım ve nasıl kafama kazırım

Unreal engine için hangi programlama dilinden başlıyabilirim 
Yaşım kücük olsada birşeyler başarıcağıma inanıyorum.
 
BabyGames' Alıntı:
Merhaba arkadaşlar bir sorum olacak ben 12 yaşındayım fakat programcılıkla çok uğraşıyorum ben unreal engine kullanmaya başlıcam
Ders varmı detaylı anlatım ve nasıl kafama kazırım

Unreal engine için hangi programlama dilinden başlıyabilirim 
Yaşım kücük olsada birşeyler başarıcağıma inanıyorum.

Unreal Engine C++ kullanır. Bunun yanında blueprint("tasarımdöküm") denilen görsel anlamda düğümleri bağlayarak kod haline dönüştürebilme imkanı sağlar. Forumda daha fazla araştırma yapın ve UE4'ün web adresindeki dökümantasyonları okuyun. 

Oyun programlamak ciddi ve zor bir iştir! Bir çok bilgi, matematik ve ileri derecede mantık gerekir(kafanıza bir şey kazıtmanıza gerek yok). Bunu göz ala ala bu işe başlayın!

Öncelikle bir şeyi bilmeniz aslında hiçbir şeyi bilmemeniz anlamına geliyor! Asla bir şeyi bilemezsiniz. 
Aşağıda vereceğim dökümantasyonları okuyun ve kavrayın. Daha sonra UDemy üzerinden bir kurs alabilir ya da amazon üzerinden cookbook satın alıp uygulamalarla öğrenebilirsiniz.

Programlama Dökümantasyonu: https://docs.unrealengine.com/latest/INT/Programming/
UDemy Üzerinden UE4 için C++ kursu: https://www.udemy.com/unrealcourse/
Amazon üzerinden UE4 için C++ programlama kitapları alabilirsiniz: https://www.amazon.com/Learning-C-Creating-Games-UE4/dp/1784396575
 
Khubur' Alıntı:
BabyGames' Alıntı:
Merhaba arkadaşlar bir sorum olacak ben 12 yaşındayım fakat programcılıkla çok uğraşıyorum ben unreal engine kullanmaya başlıcam
Ders varmı detaylı anlatım ve nasıl kafama kazırım

Unreal engine için hangi programlama dilinden başlıyabilirim 
Yaşım kücük olsada birşeyler başarıcağıma inanıyorum.

Unreal Engine C++ kullanır. Bunun yanında blueprint("tasarımdöküm") denilen görsel anlamda düğümleri bağlayarak kod haline dönüştürebilme imkanı sağlar. Forumda daha fazla araştırma yapın ve UE4'ün web adresindeki dökümantasyonları okuyun. 

Oyun programlamak ciddi ve zor bir iştir! Bir çok bilgi, matematik ve ileri derecede mantık gerekir(kafanıza bir şey kazıtmanıza gerek yok). Bunu göz ala ala bu işe başlayın!

Öncelikle bir şeyi bilmeniz aslında hiçbir şeyi bilmemeniz anlamına geliyor! Asla bir şeyi bilemezsiniz. 
Aşağıda vereceğim dökümantasyonları okuyun ve kavrayın. Daha sonra UDemy üzerinden bir kurs alabilir ya da amazon üzerinden cookbook satın alıp uygulamalarla öğrenebilirsiniz.

Programlama Dökümantasyonu: https://docs.unrealengine.com/latest/INT/Programming/
UDemy Üzerinden UE4 için C++ kursu: https://www.udemy.com/unrealcourse/
Amazon üzerinden UE4 için C++ programlama kitapları alabilirsiniz: https://www.amazon.com/Learning-C-Creating-Games-UE4/dp/1784396575

Peki blueprint ile yapabileceklerimiz sınırlı mı? c++ ile yapabildiklerimizi blueprint ile oyunda oluşturamaz mıyız?
Ekstradan c++ öğrenmekte var fakat bazı oyun yapımcılarını görüyorum kütüphaneleri falan karıştıırp visual studiodan oyunun c++ kütüphanelerine girip kodlarla oynuyorlar bunları zaten blueprinttende yapamıyor muyuz?
 
leonscottkfm' Alıntı:
Peki blueprint ile yapabileceklerimiz sınırlı mı? c++ ile yapabildiklerimizi blueprint ile oyunda oluşturamaz mıyız?
Ekstradan c++ öğrenmekte var fakat bazı oyun yapımcılarını görüyorum kütüphaneleri falan karıştıırp visual studiodan oyunun c++ kütüphanelerine girip kodlarla oynuyorlar bunları zaten blueprinttende yapamıyor muyuz?

Herşeyi blueprint ile yapamazsınız. Blueprint, unreal motoru içerisindeki kodların BİRKISMININ görsel arayüze aktarılmış halidir. Kütüphanelere erişiminiz yoktur.
 
leonscottkfm' Alıntı:
Khubur' Alıntı:
Unreal Engine C++ kullanır. Bunun yanında blueprint("tasarımdöküm") denilen görsel anlamda düğümleri bağlayarak kod haline dönüştürebilme imkanı sağlar. Forumda daha fazla araştırma yapın ve UE4'ün web adresindeki dökümantasyonları okuyun. 

Oyun programlamak ciddi ve zor bir iştir! Bir çok bilgi, matematik ve ileri derecede mantık gerekir(kafanıza bir şey kazıtmanıza gerek yok). Bunu göz ala ala bu işe başlayın!

Öncelikle bir şeyi bilmeniz aslında hiçbir şeyi bilmemeniz anlamına geliyor! Asla bir şeyi bilemezsiniz. 
Aşağıda vereceğim dökümantasyonları okuyun ve kavrayın. Daha sonra UDemy üzerinden bir kurs alabilir ya da amazon üzerinden cookbook satın alıp uygulamalarla öğrenebilirsiniz.

Programlama Dökümantasyonu: https://docs.unrealengine.com/latest/INT/Programming/
UDemy Üzerinden UE4 için C++ kursu: https://www.udemy.com/unrealcourse/
Amazon üzerinden UE4 için C++ programlama kitapları alabilirsiniz: https://www.amazon.com/Learning-C-Creating-Games-UE4/dp/1784396575

Peki blueprint ile yapabileceklerimiz sınırlı mı? c++ ile yapabildiklerimizi blueprint ile oyunda oluşturamaz mıyız?
Ekstradan c++ öğrenmekte var fakat bazı oyun yapımcılarını görüyorum kütüphaneleri falan karıştıırp visual studiodan oyunun c++ kütüphanelerine girip kodlarla oynuyorlar bunları zaten blueprinttende yapamıyor muyuz?

Tam anlamıyla bir oyun yapmak istiyorsanız C++ kullanmak şarttır. C++ projesi içinde blueprint kullanabilirsiniz. Blueprint projelerinde, başka C++ kütüphanelerini kulanamazsınız.
 
BabyGames' Alıntı:
Merhaba arkadaşlar bir sorum olacak ben 12 yaşındayım fakat programcılıkla çok uğraşıyorum ben unreal engine kullanmaya başlıcam
Ders varmı detaylı anlatım ve nasıl kafama kazırım

Unreal engine için hangi programlama dilinden başlıyabilirim 
Yaşım kücük olsada birşeyler başarıcağıma inanıyorum.

Eğer İstersen Beraber Yapalım Simulasyon Oyunu Yapıyorum Beraber Yapabiliriz
 
gigalian' Alıntı:
leonscottkfm' Alıntı:
Peki blueprint ile yapabileceklerimiz sınırlı mı? c++ ile yapabildiklerimizi blueprint ile oyunda oluşturamaz mıyız?
Ekstradan c++ öğrenmekte var fakat bazı oyun yapımcılarını görüyorum kütüphaneleri falan karıştıırp visual studiodan oyunun c++ kütüphanelerine girip kodlarla oynuyorlar bunları zaten blueprinttende yapamıyor muyuz?

Herşeyi blueprint ile yapamazsınız. Blueprint, unreal motoru içerisindeki kodların BİRKISMININ görsel arayüze aktarılmış halidir. Kütüphanelere erişiminiz yoktur.

Mesela fizik kurallarını blueprint ile değişteremem fakat c++ ile değiştiririm değil mi?
 
leonscottkfm' Alıntı:
gigalian' Alıntı:
Herşeyi blueprint ile yapamazsınız. Blueprint, unreal motoru içerisindeki kodların BİRKISMININ görsel arayüze aktarılmış halidir. Kütüphanelere erişiminiz yoktur.

Mesela fizik kurallarını blueprint ile değişteremem fakat c++ ile değiştiririm değil mi?

Unreal Engine motorunda bulunan fizik simülasyonlarını blueprintler ile değiştirebilirsiniz. Örneğin bir aktöre fizik simülasyonlarını uygulamak için için https://docs.unrealengine.com/latest/INT/BlueprintAPI/Physics/SetSimulatePhysics/index.html bu düğüm ile fizik simülasyonlarını blueprint ile aktif edebilirsiniz. Genelde hızlanma, yer çekimi hızlanması gibi şeylerle basit olarak fizik simülasyonlarını gerçekleştirbilirsiniz. 
x=v*t 
potansiyel enerji = m*g*h 
h=1/2*g*t^2

Zaman bildiğiniz üzere blueprintler üzerinden delta time fonksiyonu.
Yükseklik ("h") belirlenen objenin vektör değerlerinin y konumu oluyor("genellkle").
Bunun gibi formülleri bilerek basit fizik kurallarını uygulayabilirsiniz. Çarpışma gibi fizik kurallarını zaten oyun motoru hesaplıyor. Bir objenin fizik simülasyonlarını aktif ettiğinizde sağda gördüğünüz gibi Mass cismin kütlesini hesap eder. Bildiğim kadarıyla UE4 oyun motoru içinde iplerin salınımı gibi fizik olayları mevcut. Ama bu gibi şeyleri dışında bir fizik simülasyonu uygulayacaksanız C++ kütüphanelerini motorun içeriye aktarmanız lazım.