Bu sözlüğün devam etmesini istermisiniz ?


  • Kullanılan toplam oy
    33

Korbey

Yeni üye
23 Ağu 2015
93
8
0
(16) Bursa
Hepinize merhaba arkadaşlar, konunun başlığından da anlıyacağınız üzere
Unreal Engine 4 için Başlangıç düzeyinden tutup ileri düzeye kadar
neredeyse herkesin faydalanabileceği bir sözlük oluşturmak istiyorum tabiki
bunu tek başıma yapamam o yüzden sizin yardımlarınızı da bekliyorum.
Yanlışlarım olursa af ola.Teşekkürler...



UNREAL ENGİNE 4 SÖZLÜĞÜ



KONULAR:


-ARAYÜZ İLE İLGİLİ TERİMLER
-MESHLER
-MATERİAL EDİTÖRÜ İÇİN TERİMLER
-IŞIK OBJELERİ
-BLUEPRİNTLER
*Yenileri eklenecektir sizin de yardımlarınızı bekliyoruz.
NOT: İsteğiniz konuya gitmek için o konuya tıklamanız yeterlidir.

DERSLER:


-RESPAWN SİSTEMİ



Bir hatam olduysa yorum olarak yazarsanız sevinirim.
Sizde kendi açıklamalarınızı yorum olarak yazarsanız sözlüğe eklerim.
Teşekkürler.
 
Phyrexian' Alıntı:
Ellerine sağlık, daha geliştirilip terimlere girilirse güzel şeyler çıkabilir :)

Teşekkürler, sizlerinde yardımlarını bekliyorum.
Bu sayede benim bilmediğim şeylere yer verip daha
geniş ve verimli bir sözlük ortaya çıkarabiliriz.
 
Elinize sağlık, bu tür çalışmalara devam etmeniz topluluğa çok faydalı olur. Belki de ileride ders ve içerik çeşitliliğinin de artmasıyla, yönetim Unreal Engine Türkiye için bir wiki bile açmayı düşünebilir, kolay gelsin. :)
 
Tanhu' Alıntı:
Elinize sağlık, bu tür çalışmalara devam etmeniz topluluğa çok faydalı olur. Belki de ileride ders ve içerik çeşitliliğinin de artmasıyla, yönetim Unreal Engine Türkiye için bir wiki bile açmayı düşünebilir, kolay gelsin. :)

Teşekkür ederim.
Bencede olabilir neden olmasın.


cahitburak' Alıntı:
Güzel bir çalışma olnuş elinize sağlık.

Küçük bir düzeltme Assest değil de Asset(s) ;)

Teşekkür ederim düzeltim.
 
Phyrexian' Alıntı:
Bu arada, konuyu sabitledim.

Öncelikle teşekkür ederim ikinci olarak size bir şey sormak istiyorum ben mini menü gibi birşey yapmak istedim bunu html ile yapıyorum ama konu için nasıl yapıcam yani konu başında meshler blueprintler yazıcak biri tıklayınca sayfanın o kısmına sayfayı kaydıracak.
 
Korbey' Alıntı:
Phyrexian' Alıntı:
Bu arada, konuyu sabitledim.

Öncelikle teşekkür ederim ikinci olarak size bir şey sormak istiyorum ben mini menü gibi birşey yapmak istedim bunu html ile yapıyorum ama konu için nasıl yapıcam yani konu başında meshler blueprintler yazıcak biri tıklayınca sayfanın o kısmına sayfayı kaydıracak.
Maalesef HTML'i konu içine entegre etme gibi bir olay yok. Bu dediğiniz olayı sadece yeni bir link vererek, yani bir sunucuda barındırarak yapabilirsiniz.
 
Phyrexian' Alıntı:
Korbey' Alıntı:
Öncelikle teşekkür ederim ikinci olarak size bir şey sormak istiyorum ben mini menü gibi birşey yapmak istedim bunu html ile yapıyorum ama konu için nasıl yapıcam yani konu başında meshler blueprintler yazıcak biri tıklayınca sayfanın o kısmına sayfayı kaydıracak.
Maalesef HTML'i konu içine entegre etme gibi bir olay yok. Bu dediğiniz olayı sadece yeni bir link vererek, yani bir sunucuda barındırarak yapabilirsiniz.

tamamdır teşekkür ederim
 
Konu gerçekten güzel olmuş. Kesinlikle faydalı olacaktır. Fakat her konuyu tek bir mesajda birleştirmek ileriki süreçde konuyu kastıracaktır. Bu yüzden spoiler tarzı gizleme işlemi yada ayrı konular halinde açmak daha mantıklı olabilir. Ayrı konular halinde derken örneğin blueprint ayrı,3d kısmı ayrı,arayüz ayrı gibi gibi şeklinde gruplanabilir belki. İleriki süreci düşünerek hareket etmen daha iyi olur kanımca ^^
 
RecLast' Alıntı:
Konu gerçekten güzel olmuş. Kesinlikle faydalı olacaktır. Fakat her konuyu tek bir mesajda birleştirmek ileriki süreçde konuyu kastıracaktır. Bu yüzden spoiler tarzı gizleme işlemi yada ayrı konular halinde açmak daha mantıklı olabilir. Ayrı konular halinde derken örneğin blueprint ayrı,3d kısmı ayrı,arayüz ayrı gibi gibi şeklinde gruplanabilir belki. İleriki süreci düşünerek hareket etmen daha iyi olur kanımca ^^
Öncelikle yorumun için teşekkürler bende bu durumun farkındayım mycode tam istediğimi sağlamıyor. Ayrı konular açıp linklemek bana da mantıklı geliyor ama başka bir yol bulurum diye biraz bekliyorum.
 
Korbey' Alıntı:
RecLast' Alıntı:
Konu gerçekten güzel olmuş. Kesinlikle faydalı olacaktır. Fakat her konuyu tek bir mesajda birleştirmek ileriki süreçde konuyu kastıracaktır. Bu yüzden spoiler tarzı gizleme işlemi yada ayrı konular halinde açmak daha mantıklı olabilir. Ayrı konular halinde derken örneğin blueprint ayrı,3d kısmı ayrı,arayüz ayrı gibi gibi şeklinde gruplanabilir belki. İleriki süreci düşünerek hareket etmen daha iyi olur kanımca ^^
Öncelikle yorumun için teşekkürler bende bu durumun farkındayım mycode tam istediğimi sağlamıyor. Ayrı konular açıp linklemek bana da mantıklı geliyor ama başka bir yol bulurum diye biraz bekliyorum.

Java(öyle hatırlıyorum,yapmayalı çok oldu) ile yapılabilir.

Fakat konuyu yönetici düzenlemesi lazım,js kullanma yetkisi varsayılan olarak userlerde yoktur.
 
Phyrexian' Alıntı:
Veya şu şekilde yapabilirsin;
Konu üstünde her bir anlattığın konuyu ayrı post olarak atabilirsin.Ardından post linklerini alıp konunun ilk postuna koyabilirsin.Örneğin;
"BSP'ler" - http://www.unrealengineturkiye.com/unreal-engine-4-sozluk-konusu.html?pid=3164#pid3164
"Işıklar" - http://www.unrealengineturkiye.com/unreal-engine-4-sozluk-konusu.html?pid=3152#pid3152 gibi. 

pid'leri almak için atmış olduğun post'un sağ üst kısmına bak. Linkli hali mevcut :)

Oncelikle yorumlarınız için teşekkür javayla olurmu bilmiyorum ama MyCode a entegresi olup olmadığını bilmiyorum ama MyCodeları sadece mybb konsolu na erişenler düzenliyebiliyor diye biliyorum.

Peki pid dediginiz noluyor iki linkte farklı ama aynı sayfa için.
 
Meshler



Static Mesh: Herhangi bir iskelet yapısı barındırmayan 3 boyutlu geometrik cisimlerdir.
[img=400x350]http://blog.skorulis.com/wp-content/uploads/2014/03/triangle1.png[/img]

Skeletal Mesh: Static Meshlerin aksine Skeletal Meshler kemik yapısı(iskelet sistemi) barındıran meshlerdir bunalara en iyi örnek
oyununuzda kullanığınız karakterler olacaktır.Oyun geliştiricileri karakterlerin yürüme, zıplama vb. hareketleri yapabilmesi için iskelet sistemi kullanılmaktadırlar.
FabrikKinematicsSolver-868x418-554466875.jpg
 
Phyrexian' Alıntı:
Veya şu şekilde yapabilirsin;
Konu üstünde her bir anlattığın konuyu ayrı post olarak atabilirsin.Ardından post linklerini alıp konunun ilk postuna koyabilirsin.Örneğin;
"BSP'ler" - http://www.unrealengineturkiye.com/unreal-engine-4-sozluk-konusu.html?pid=3164#pid3164
"Işıklar" - http://www.unrealengineturkiye.com/unreal-engine-4-sozluk-konusu.html?pid=3152#pid3152 gibi. 

pid'leri almak için atmış olduğun post'un sağ üst kısmına bak. Linkli hali mevcut :)

Bu arada dediğinizi başardım ve deneme olarak uyguladım ama bir sıkıntıyla karşılaştım yoruma bi post attıktan sonra birtane daha post atarsak iki postu birleştiriyor bunu nasıl çözebilirim.
 
Korbey' Alıntı:
Phyrexian' Alıntı:
Veya şu şekilde yapabilirsin;
Konu üstünde her bir anlattığın konuyu ayrı post olarak atabilirsin.Ardından post linklerini alıp konunun ilk postuna koyabilirsin.Örneğin;
"BSP'ler" - http://www.unrealengineturkiye.com/unreal-engine-4-sozluk-konusu.html?pid=3164#pid3164
"Işıklar" - http://www.unrealengineturkiye.com/unreal-engine-4-sozluk-konusu.html?pid=3152#pid3152 gibi. 

pid'leri almak için atmış olduğun post'un sağ üst kısmına bak. Linkli hali mevcut :)

Bu arada dediğinizi başardım ve deneme olarak uyguladım ama bir sıkıntıyla karşılaştım yoruma bi post attıktan sonra birtane daha post atarsak iki postu birleştiriyor bunu nasıl çözebilirim.

1 saat kadar beklemen lazım,ama birisi yorum atarsa da olur.

Ben atarım sen yazdıktan sonra istersen.

Bitince silerim mesajları.
 
*SoloWarior teşekkür ederim.

MATERİAL EDİTÖRÜ İÇİN TERİMLER



Base Color: İsmindende anlaşıldığı üzere texture hakkındaki genel renk değerlerini belirleyen bölümdür.

RGB: Red, Green ve Blue kanallarını temsil eder.

Metallic: Okuduğumuz an anlayacağımız üzere Material'a metalik bir görünüş vermek için kullanılır.

Roughness: Bu giriş ise yüzeyin ne kadar pürüzlü olduğunu ayarlamanıza olanak sağlamaktadır.

Emissive Color: Emessive Color materialınızın parlaklığını ayarlamakla görevlidir.

Diffuse Map: Yapacağınız kaplamanın(Texture) ana renk ve dokusunu barındırmaktadır.

Specular Map: Kaplama yaparken nerenin ne kadar parlak olacağını belirtmektedir. Bu mapin kullanılması
kaplamanızı daha gerçekçi bir hale getirecektir.

Normal Map: Kaplamanın üzerindeki girinti ve çıkıntıları sağlamaktadır. Bu map de Specular map gibi
kaplamanızı daha gerçekçi bir hale getirecektir.
[img=500x400]https://docs.unrealengine.com/lates.../DetailTexturing/DT_Adding_Textures.jpg[/img]
 
IŞIK OBJELERİ



Point Light: Kısacası noktasal ışık kaynağı diyebiliriz.Belli bir alana etki eder ve bu alan manuel olarak ayarlanabilmektedir.Bu ayarlamayı yapmak için Point Lightı seçtikten sonra Details sekmesinden ayarlarınızı yapabilirsiniz.
PointLight_stationary.png


Directional Light: Genel olarak yapay güneş demek yanlış olmaz diye düşünüyorum kaynağı sonsuza dayanan bu ışık size güneşinkine yakın
bir aydınlatma sunmaktadır.Tabi yine ışığı seçtikten sonra açılan Details sekmesinden ayarları değiştirip daha değişik bir atmosfer yakalayabilirsiniz.
Directional_LightStationary.png


Spot Light: Directional light için güneş gibi demiştik Spot Lighta gerçek hayattaki spotlighta benzemektedir.Koni şeklinde bir aydınlatma sağlar ve yine Details
sekmesinden renk parlaklık vb. ayarları yapabilirsiniz.
Spotlight_Stationary.png


NOT:Altta açıklanan terimler Details sekmesinden değiştirilmektedir.

Stationary Light: Oyun içinde dinamik bir değişikliğe uğramazlar ama parlaklık, renk vb. ayarları değiştirilebilir.
Static Light: Stationary Lightın neredeyse aynısıdır ama renk, parlaklık vb. ayarlar değiştirilemez. Static Lightlar genellikle Lightmaplerle birlikte kullanılır.Ayrıca render konusundada diğerlerine nazaran
hızlıdır.
PointLight_stationary.png


Movable Light: Bu ışık biçiminde ise herşey serbesttir ve tamamen dinamiktir ve dinamil
gölge sağlamaktadır.
PointLight_movable.png