Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Unreal Engine Abartısı
#1
Merhaba arkadaşlar bu yazıyı yazarken tamamen kendi penceremden bakarak yazıyorum, yani kendi deneyimlerime göre yazıyorum. Katıldığınız kısım olabilir katılmadığınız kısım olabilir belki de ben beceriksizimdir.

Bana göre bu motor abartı bir motor, vaad ettiği şeyler yeniymiş gibi gösteriliyor ama yeni değil ve abartıldığı kadar yok. Belki bu özellikler çok iyi şeyler sağlıyor olabilir ama sizdende çok fazlasını alıyor emin olun.

Mesela Nanite denilen zırzavat , aslında bu yeni bir teknoloji değil bunu her şirket yapabilirdi. Sanki çok zor bir teknoloji bulmuşlar gibi nanite zırvasını sundular bize. Eee ne oldu peki ? Seçin bakalım yüksek poligonlu meshleri nanite yapın. Sonra sahneyi açın ve Vram kullanımına bakın nasıl Allah katına çıktığını görürsünüz.Evet nanite performans artırıyor ama Vramin anasını ağlatıyor. Yani 24gb ekran kartınız yoksa yeni nesil oyunlarda nanite çok fazla kullanıldıysa her türlü cortlayacaksınız demek oluyor bu.

Lumen zırzavatına gelebiliriz. Lumen light build almaktan kurtarıyor, ayrıca gerçek zamanlı. Ama FPS yi nerdeyse yerden yere vuruyor. Ayrıca düzgün çalışmıyor mesela gölgelerde saçma sapan şeyler görebilirsiniz. Yavaş çalışan bir teknoloji. Günümüzün teknolojisi böyle şeyleri kaldırmıyor adamlar zorla diretiyor.

Fizik konusuna hiç girmeyeceğim motorda fizik falan yok çöp fizik. Adam gibi çalışan fizikleri yok her şey iç içe giriyor fiziki objeye dokunuyorsun sağa sola uçuyorsun. Deneyimleyenler görmüştür.

Virtual shadows. Evet birde böyle bir şey var diyelim ki siz normal shadow kullanıp 100 fps alıyorsunuz virtualı açınca 30 a düşüyor. Size kattığı şeyde daha keskin gölgeler. Peki bunları hangi sistem açacak? Hiçbiri açamayacak 4090 ti bile açamayacak.

Metahuman saçmalığı.
En düşük ayardaki metahumanı bile motora atsanız hem 4gb vram yiyecek hemde 30 fps yi şak diye alacak. Bir de saç simülasyonunu açın bakın motor nasıl çöküyor izleyin.


Sonuç olarak ...

Motor eşek yüküyle sistem yiyor, boş haritada bile 4gb vram yiyor. Bir de zaten yapılabilecek şeyleri yapıp sunmuşlar. Bunların yapılmamasının sebebi vardı diğer şirketler bilmediğindne değil. Bunları hiçbir teknoloji açamaz. Ekran kartının sonuna gelindi 4090 ın pinleri yanıyor bunn üstünde bir kart çıkarsanız sıcaklıktan dolayı kart yanar. Bu yüzden yazılıma girişip fake pixeller yapay pikseller oluşturdular o da bir yere kadar. Ondanda bir b*k olmayacak.


20 yıl boyunca 8k çözünürlüğünde 4096 textureleri olan içinde metahumanlar olan ve nanite ile görselleştirilmiş + lumen kullanılmış devasa haritaları olan o reklamlarını yaptıkları oyunları oynayamayacaksınız. Bunlar tamamen safsata. Hatta biraz bekleyin ve ARK 2 çıksın bakın fps nasıl sürünüyor izleyin. ARK 1 cortlamıştı zaten ARK 2 de aynı şekilde cortlayacak.

Ben kendim bir sürü şey denedim küçücük sahne yaptım 8 gb vram gidiyor. 20 dakika çalışınca RAM doluyor. Motor zaten broken paketlenmiş oyun nasıl düzgün çalışsın ?

Ota b*ka crash veriyor motor.


Buradan sesleniyorum basit oyunlar yapacak arkadaşlar kesinlikle Unity kullansın. Unreal kullanmayın sistemin anası ağlıyor. Boş proje paketi 4 gb tutan motor bu.

Haaa bu arada yukarıda saydığım özellikler var diye Unreal çok gerçekçi olmuyor. Ben bunları kullanmadan unrealin oyunlarını şamarlayacak bir ton oyun gördüm. Ne lumen ne nanite kullanıyor adamlar ama hayvan gibi oyunlar yapıyorlar. RDR2 bunlardan birisi. Kaç yıl önce yapıldı oyun siz gidin şimdi lumen falan kullanın yinede o grafiğe erişemezsiniz. Motor abartı yani . Reklamlarda gösterilene bakıyorum çıkan oyunlara bakıyorum alakası bile yok. Çıkan oyun ZortNite Valorant... Pubg. üçüde çöp.

5s5ojev.png

Bu arada tüm textureleri 1024 e düşürdüm. Hepsi lowda yani hepsi yerin dibinde şuan. 50 metrekare alanda scene tasarladım 7gb vram gitti.
Cevapla
#2
Haklı tarafların olabilir. Haksız tarafların da var onlar da motoru kullanmaya tam hakim olamadığın ya da yanlış bilgilerinden dolayı olabilir. Nanite konusu mesela. Ben de yanlış biliyor olabilirim ama bildiğim kadarıyle Nanite VRAM kullanmıyor. VRAM i 4k texture'ler yiyor onun da çözümü göze yeterli gelecek seviyeye kadar texture leri 512k-1k max 2k olarak ayarlamakta.

VRAM kullanımını yanlış okuyorsun bir de önceki konunda durumu net şekilde anlattım. Streaming pool dediği kısım boşta olan ama atanmış pool size oluyor. Required pool dediği yer o sahne için gerekli minimum alan.

Bence ışıkta belirgin geçişler olmuyorsa gece gündüz döngüsü gibi güzel ışıklandırma için baked light kullanılmalı. Lumen dinamik ışıklandırmada gerçekçilik için getirilen bir çözüm. Senin oyunun korku oyunu ve sürekli gece geçiyorsa bence stationary directional light ile static olan her şeyi baked almak daha mantıklı. 

Unreal Engine her oyunun taleplerine cevap verecek şekilde geliştirildiği için tabi ki spesifik şeyler için en optimize motor olmayabilir. Örneğin ben şu an Low Poly bir oyun yapıyorum ve motorun şu anki versiyonu benim için overkill. Ben de forward shadinge geçtim. Dinamik ışıklandırmadan GPU time 13ms den 4 ms ye düştü. 4 ms demek oyunun boştaki CPU kullanımı bottleneck olacak neredeyse demek. Virtual shadow maps ve screen spece, lumen gibi özellikler haliyle devre dışı kalıyor. Yani motor en uç noktadaki sistemden en kötü sisteme kadar hedefleyebileceğin bir scalada iş görüyor.

Tabi bunlar da benim izlenimlerim. Benim de haklı ya da haksız olduğum noktalar vardır.
Ara
Cevapla
#3
Haklı olduğun noktalar var ancak saydığın durumların hepsi duruma göre değişken durumlar, adamlar zaten console da 60 FPS vaad ediyor, altını çizerim consol! yani sistem sabit oyunu neye yaptığın kamerayı çevirdiğinde profiling ile her yanını gezip emin olabileceğin bir versiyon, PC de her cihaza hitap etmen imkansız, ya özellikleri öldüreceksin ya da yeni nesil PC lere yönelik oyun yapacaksın. Lumen için herkes uyarıyor ortamda yeterli miktarda ışık vermezseniz patates olur diye, nanite tarafına gelince duruma göre değişir, küçük odaları içeren bir oyun için anlamı yok çünkü sistem gereksinimleri yüksek. Kamera açıların dar ise static veya HISM kullanabilirsin. Açık söylemek gerekirse kelimenin tam karşılığı damarına göre şerbet, proje gereksinimlerine göre optimize etmediğin sürece tabii ki aradığını bulamayacaksın. Demiyorum ki sonuç senden kaynaklı ancak bazı şeyler de deneyimle alakalı, içeride 100 tane movable light olan ortamda birçok skeletal mesh mevcutken bile 50 FPS aldığım projeler mevcut. Olay sadece ihtiyaç olmayan herşeyi kapatıp sadece sonuç odaklı proje yapmak.
Unity tarafına değinmek istemiyorum çünkü unity kullanıcısı değilim ancak onların da forumlarında neden fps drop yiyorum diye konu açan bir sürü insan görüyorum, olay yine aynı sebepten. Biraz sabır ve bolca araştırma tavsiye ediyorum, eminim sorunları aşacak ve istediklerini elde edeceksin Wink
Ara
Cevapla
#4
Diğer konulara girmicem ama benim de 6 gb ekran kartından 5 gb kullanıyor ve ramde de 16 gb var 9 10 gb kullanıyor can sıkıcı bi durum yani büyük oyunlarda bile bu kadar kullanım olmayan oyunlar var.
Ara
Cevapla
#5
Ben low poly oyun yapıyordum 4gb kart yiyordu. Grafik yok bir şey yok ha bomboş normal çizim platform oyunu.

Teşekkür ederim bakacağım artık ona. Bu arada 2 tane kaliteli görsel ekledim steame 1 haftada gelen wishlist 1 günde geldi. Görsellerin önemi büyük.
Cevapla
#6
(20-02-2023, Saat: 20:15)leonscottkfm Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Ben low poly oyun yapıyordum 4gb kart yiyordu. Grafik yok bir şey yok ha bomboş normal çizim platform oyunu.

Teşekkür ederim bakacağım artık ona. Bu arada 2 tane kaliteli görsel ekledim steame 1 haftada gelen wishlist 1 günde geldi. Görsellerin önemi büyük.


4GB yemesi imkansız. Benim oyun 100MB civarı yiyor. Streaming konunun altında benim projeden bir görsel ekledim stat streaming açarak ordan bakabilirsin gerçekten ne kadar gerektiği yeri yazan satıra.
Ara
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
Sad Epic Games İndirme sırasında "Unreal Engine 4 crash reporter" hatası Tacettin40 0 129 13-02-2024, Saat: 16:04
Son Yorum: Tacettin40
Smile Unreal Engine Marketplace'de iş var mı? disappearer 5 482 08-11-2023, Saat: 00:17
Son Yorum: alkdmn
Wink [ACEMİ SORUSU] Unreal Engine Yapı Sistemini Widget'dan Aktif etme tlp 2 166 05-08-2023, Saat: 19:20
Son Yorum: tlp
  [ACEMİ SORUSU] unreal engine 5 destek altayY 1 145 25-07-2023, Saat: 12:23
Son Yorum: nonlinear
Question [ACEMİ SORUSU] Unreal Engine 5 nasıl map eklenir? Ege Karabulut 1 165 24-07-2023, Saat: 18:28
Son Yorum: erginegider
Information [ACEMİ SORUSU] Unreal Engine 5 Sequencer Kerem Elibolca 7 323 03-07-2023, Saat: 16:06
Son Yorum: Kerem Elibolca
Photo unreal fps oyunu hata Sago 14 689 18-06-2023, Saat: 18:42
Son Yorum: serhatwxe
  Unreal Engine 5 node'larını açıkladığım bir kanal açtım. KutlayTunc 7 427 05-06-2023, Saat: 01:24
Son Yorum: KutlayTunc
  unreal engine live link face ses problemi sahinguven 3 286 30-03-2023, Saat: 14:27
Son Yorum: erginegider
  Unreal Ram belleği yok ediyor leonscottkfm 2 349 13-02-2023, Saat: 11:19
Son Yorum: nonlinear

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi

Unreal Engine Türkiye

This forum is community driven and supported by voluntary community members. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.