Unreal Engine'de DataTable olduğunu biliyorum.Bir çeşit veri depolama gibi bir şey. Büyük verileri , büyük türleri çokça parametre ile birlikte depolayabiliyor ve sanırım oradan da veri çekebiliyor. Ama hiç kullanmadım.

Fakat bu bir Database değil diye düşünüyorum.Unreal engine içerisinde bir veritabanı yönetim sistemi var mı yoksa pluginler aracılığı ile dışarıdan mı destekliyor ?

Bahsettiğim veritabanı oyuncuların verilerini ilişkisel olarak şifreleyip tutabilen veritabanıdır , savegameobject değildir.
Bu görevi Datatable yapıp exportlanabiliyor mu ?
 
DataTable içerisinde TMap tutabileceğin için ilişkisel olayı hallolmuş oluyor. Şifrelemekten kastın SHA vb. bir şey ise o mümkün değil bildiğim kadarı ile. Unreal da veri tabanı yönetim sistemi yok. Data  export lanabiliyor CSV ve text olarak.
 
Peki mesela veritabanlarında örneğin
Kütüphanede çalışanların listesini getir diyebiliyorsun.
Bunu Unrealde For Each ile yapıyoruz heralde ?

A kişisinin B bölümündeki Id sı mesela.
Bilmem ne departmanında çalışan adamın maaşını %5 arttır.

Bu tip veritabanı işlemlerinin hepsini Unrealde yapabiliyor muyuz DataTable ile birlikte falan...

Şifrelemeye çok gerek yok zaten kendisi şifreliyor.
Mesela Gta V de FiveM var ve FiveM ile sunucu kurarken tablolardan yararlanılabiliyor. Market ekleyince market ekleniyor value değiştirince değişiyor. Ve bunların hepsi hatasız şekilde Rockstarın oyunlarında yapılabiliyor nasıl oluyorsa. Adamların sistemi her şeyi destekliyor. Mesela biri gidiyor 2 tane texture ekliyor karaktere yeni kıyafet geliyor. Açıyor veritabanını Klasörün içine 1 portakal ekliyor sonra veritabanına portakal diye bir şey açıyor stokunu 5 yapıyor fiyatını 20 yapıyor Envantere portakal geliyor. Ve bunları oyun dosyalarından yapıyorlar nasıl bu kadar müsait ve harika sistem yapıyorlar anlamış değilim :D
Bu sistemleri Unrealde kurmak mümkün mü yani böyle modlamaya müsait ve tablelere veri eklenmesi oyuna geçirilmesi vs vs vs
 
Anlattığın tarz sorgulamalar SQL ya da oracle database sorgulamaları. Unreal bir database programı olmadığı için çok ileri seviye sorgulamalar yapamazsın. Tabi kendin yazabilirsin ya da SQL plugin leri var onları kurup kullanabilirsin. Ancak başka oyunlarda genel olarak bir Web API ya Https request gönderilerek cevaplar üzerinden işlemler yapılıyor. Request in gönderildiği serverda bir SQL server ya da herhangi bir başka database server çalışıyor. Unreal tarafını ilgilendirdiği kadarı ile database e falan ihtiyacı yok. ID ler üzerinden backend e bağlı bir sistem kuruyorlar. Itemlar eğer DLC olacaksa "chunking" yöntemi ile ayrı dosyalar üzerinden sistemi işletiyorlar.
    Yani normal bir zamanda UE4 içinde böyle bir sisteme ihtiyaç olacağını zannetmiyorum. Olursa da SQL kadar gelişmişe ihtiyaç olmaz ve programcılar yazarlar.