2015 te bu foruma kayıt oldum unreal engine 4'e yeni başlamıştım.Hiçbir şey bilmiyordum genel olarak meslek lisesi ve ondan daha önce hobi olarak uğraştığım programlama işleri vardı.
Visual studio'da C# ve Visual Basic dillerine kafa yormuştum biraz asp.net ile uğraşmıştım genel olarak programlama mantığını belli bir düzeyde biliyordum artık.Bu çok önemli bir şey program yazarken yada herhangi bir oyun uygulama yazarken önemli olan şey kodları bilmek değil algoritmasını kafanızda çözebilmeniz gerekmektedir.Örneğin bir sistem yaparken anlık olarak kafanızda 3 4 çözüm yolu üretebilmeniz gerekmekte. Mesela unrealde bir ışığı yok etmenin çok yöntemi vardır. Destroy edebilirsiniz veya ışığın parlaklığını 0 yapabilirsiniz veya actor hidden yapabilirsiniz veya visiblitysini false yapabilirsiniz. Bunun gibi bir çok yöntemi kafanızda oluşturmak programlama temellerinin verdiği alışılmışlık ve reflekslerden gelmektedir.

Bu forumda bana yardımcı olan herkese teşekkür ederim.Türkçe kaynak çok az kaan öztüzunun videosundan buralara kadar ulaştım. Buradan Kaan'a hydrojenx e khubura ozzye ve diğer ismini unuttuğum bir çok kişiye ve son zamanlarda bana yardımcı olan zoraki'ye teşekkür ederim.Bu forum sizin için büyük bir avantaj.Sorunlarınıza çözüm ararken gelişiyorsunuz ve mantığını kavradığınız olaylarla ilerliyorsunuz kendiniz bir şeyler yapmaya başlıyorsunuz.

Oyun yapacaksanız eğer ilk önce küçük sistemlerden başlayın. Bir puzzle oyunu gibi küçük bir şey deneyin ışık açma kapama ile çalıştığınızda el feneri sistemi yapabilirsiniz mesela. Daha sonra pil sistemi yaptığınızda değişkenleri öğrenmiş olacaksınız.Tüm bunlarla çalıştığınızda bunları birleştirdiğinizde bir korku oyunu yapabileceksiniz. Bu sadece küçük bir örnekti motoru öğrenmek istiyorsanız arayüzü iyi kavrayın temel videoları izleyin buradan yardım alarak küçük sistemler sahneler tasarlayın daha sonra bunları öğrenip birleştirirseniz bir oyun yapabilirsiniz.
Fakat büyük oyunlar için ekip ve bütçe lazım..

Ben bir oyun tasarladım (mobil oyun) 1.5 2 ayımı aldı tek başıma buradan yardım alarak yaptım ve şuan bitti ilk oyunumda %70 kaliteye ulaştım. Şuan reklamı yok ve 40 kişi indirmiş , çoğunluk abd ve rusya sonra türkiye.. Play store ve App storede yayınladım.
Reklam için ayırdığım bütçe 80 bin TL reklam yapmak için instagramın anasayfasını kullandım ve instagramda ünlü sayfalara ve oyun yayıncılarına dağıttım parayı oyunum bu haftasonu reklam vermeye başlayacak ve bu süreçteki kazancımı ve misyonumu sizinle paylaşacağım.

Arkadaşım parası olan birini buldu bize 30 40 bin tl destekte bulundu yatırımcı gibi. Daha sonra bir rezidanstan Home Office tuttuk ve 4 kişi çalışmaya başladık herkes bir fikir söyledi bende yaptım.Harcamaları o kişi yaptı ve reklam ayarlamaları için diğer arkadaşım arabasını sattı ve 20 bin tl kattı.

Çok fedakarlık gerekiyor, zaman ve bütçe gerekiyor tabi sabırda.

Sabrımın tükendiği nokta ise Sistemlerin saçmalıkları oldu.
1- İlk başta Play Store de yayınlama yapamadım sebebi paketleme yapamamamdı. Bunun sebebi ise gradlenin oto güncellenmemesi sorunu.Codeworksu indirdiğinizde gradleyi güncellemeleri sürekli çalıştırıp güncelleyin daha sonra repositorye girip orada güncellenmemiş dosya görmeyinceye kadar yükleme işlemi yapın. Doğru SDK baseleri kurduktan sonra projenizde sdk ndk ayarlarını yapıp play store için Sign Key aldığınızda paketleme yapabilirsiniz.
2-Ios sertifikasyon sorunu 3-4 ayımı çaldı.Yapmanız gereken 3 sertifika almak AD-Hoc Appstore developer ve distrubition sertifikaları ve provisionları almalısınız. Iphone packageri açtığınızda PLIST eksik uyarısı göreceksiniz tamda o söylediği konuma PLIST dosyası oluşturup projenizin identify sini girmelisiniz. örneğin com.oyun gibi.
3-IOS ta Two Power texture sorunu. Bu sorun iosta var ve çözmek için tüm texturelerinizi two power ayarına çekip öyle paketlemelisiniz.
4-IOS Icon sorunu.Bu sorunda Remote Server isimli hata geliyor ve çözmek için icon koymamalısınz bunu xcodeden yapacaksınız yada Remote Server bilgileri ile MacOsa bağlanıp oradan build edeceksiniz.Hiç olmazsa Virtual Macos kurabilirsiniz windowsa.

Tüm hatalarım bunlardı ve sizinle paylaştım buradaki herkese tekrar teşekkür ederim.
 
Paylaşım için çok teşekkür ederim, çok değerli bilgiler paylaşmışsın.

Bu arada bir şey soracağım, Unreal'de ilk kez oyun yaptım ve arkadaşımın google play hesabından yayınladım. Her şeyi kabul etti ve yayına koydu.

Fakat oyunu telefon ile arattığımda çıkmıyor, bilgisayardan baktığımda görüyorum ama  "bu öğe cihazınızla uyumlu değil"  diyor.

Anlamadığım şey, google play her şeyi onayladı başarıyla yayımlandı, 3400 civarı cihazda çalışabilir görünyor, ama ne benim ne de diğer arkadaşımın telefonlarında görünmüyor.

Başına hiç böyle saçma bir şey geldi mi ? geldiyse çözümü nedir, kaç gündür araştırıyorum bunun cevabını bulamadım, çok saçma ve garip bir sorun.
 
huso' Alıntı:
Paylaşım için çok teşekkür ederim, çok değerli bilgiler paylaşmışsın.

Bu arada bir şey soracağım, Unreal'de ilk kez oyun yaptım ve arkadaşımın google play hesabından yayınladım. Her şeyi kabul etti ve yayına koydu.

Fakat oyunu telefon ile arattığımda çıkmıyor, bilgisayardan baktığımda görüyorum ama  "bu öğe cihazınızla uyumlu değil"  diyor.

Anlamadığım şey, google play her şeyi onayladı başarıyla yayımlandı, 3400 civarı cihazda çalışabilir görünyor, ama ne benim ne de diğer arkadaşımın telefonlarında görünmüyor.

Başına hiç böyle saçma bir şey geldi mi ? geldiyse çözümü nedir, kaç gündür araştırıyorum bunun cevabını bulamadım, çok saçma ve garip bir sorun.

Merhaba paylaştığında oyun gözüküyor fakat çok altta. Banada aynısı oldu , oyun aslında gözüküyor ama üst kısımlarda gözükmez reklamını yaptırmalısın inidrilmesi lazım benimkini 40 kişi bu şekilde indirmiş çoğu amerikadan 2.sırada ruslar var.
Ben haftaya reklamlara başlayacağım mesela... Bunun içinde bütçe lazım sana.
Bazı telefonlarda gözükmemesi nedeni "ETC1" Seç paketlerken ve Sdk versionunu minimum tut 19-21 bu civar bir şeydi en yükseğide 29-30 gibi bir şeydi. ARmv7 seç ve Arm64 seç 32 ve 64 bit mimariyi seç hepsini play storeye at daha sonra genişletme dosyası olarakta varsa obb yi at. Ha birde "External Files" Özelliğini aktif et unreal engineden yoksa save dosyalarını falan kabul etmez diğer telefonlar.
 
Dostum cevap için teşekkür ederim ama benim ve arkadaşımın telefonunda yani farklı 2 telefonda da "bu öğe cihazınızla uyumlu değil"  diyor. Pc'de aratınca görünüyor ama orada da benim telefonum özellikleri göründüğü için orada da aynı cevap "bu öğe cihazınızla uyumlu değil" 

Ayrıca googleplay inatla api yi 28 istiyor.  21i kabul etmiyor. çok ciddi sorun var unreal'de bence. Ciddi ciddi unity'ye geçmeyi düşünmeye başladım, cidden unreal de bir şey yapmak ölüm gibi gelmeye başladı, yaptığım her şey boşa gitti gibi hisssediyorum artık.

Codworks 1R8'i yükledim, belki o yüzden SDK sorun çıkarıyordur diye, bu sefer başka sorunlar çıktı.

Ben mi yanlış yapıyorum yoksa Unreal cidden çok sorunlu bir yazılım mı diye ikilemde kalmaya başladım artık.
 
huso' Alıntı:
Dostum cevap için teşekkür ederim ama benim ve arkadaşımın telefonunda yani farklı 2 telefonda da "bu öğe cihazınızla uyumlu değil"  diyor. Pc'de aratınca görünüyor ama orada da benim telefonum özellikleri göründüğü için orada da aynı cevap "bu öğe cihazınızla uyumlu değil" 

Ayrıca googleplay inatla api yi 28 istiyor.  21i kabul etmiyor. çok ciddi sorun var unreal'de bence. Ciddi ciddi unity'ye geçmeyi düşünmeye başladım, cidden unreal de bir şey yapmak ölüm gibi gelmeye başladı, yaptığım her şey boşa gitti gibi hisssediyorum artık.

Codworks 1R8'i yükledim, belki o yüzden SDK sorun çıkarıyordur diye, bu sefer başka sorunlar çıktı.

Ben mi yanlış yapıyorum yoksa Unreal cidden çok sorunlu bir yazılım mı diye ikilemde kalmaya başladım artık.
Google 32 bit yazılımları kaldırmak istiyor artık. 64 e geçmek istyor apiler desteklemiyor çoğu cihazda. Fakat pubg mobile denen oyun ne kısetse unreal kullanıp sorunsuz bir şekilde her platforma yayınlama yapmayı başardı.ekstra şeyler gerekiyordur pluginler vs vs vs uğraşmaya değmez cidden. Unity çok vasat bir motor unreali bırakıp unitye geçmem ben. Unrealin altyapısı ve mantığı harika fakat paketleme sıkıntıları var öyle tek tuşla paketlenmiyor.mesela cihazın 8.0 sa destekliyor 8.1 se desteklemiyor yazıyor ne alaka anlamadm. Opengl es2.0 3.0 vulkan api hepsini işaretle detect vulkanıda işaretle her şeyi desteklesin. En son dediği gibi etc1 seç büyük ihtimalle yine olmayacak :D
 
Unreal iyi tabi ki, özellikle de blueprint sistemi ama sonuçta çalışan bir ürün ortaya çıkarmak ürünü hazırlamak için geçen süreden 10 kat fazlaysa ve yine de çalışmama ihtimali varsa ne anladım ben o oyun motorundan ?

Benim unity ve buildbox ile oyun yapan arkadaşlarım çoktan kim bilir kaçıncı oyunlarını yayınlayıp, ne paralar kazandılar, ben 1 haftadır yayınlanacak hale getirebilmek için canla başla uğraşıyorum, gözlerim şişti uykusuzluktan.

Yani vasat motor olsun gerekirse ama en azından çalışsın, böyle ne işe yarayacak ki unreal ? yani emek harcayıp hazırladığın oyunu yayınlayamadıktan sonra ?  :s

Yani acaba bu yüzden mi bedava, çünkü bu çıktı almanın zorluğu son derece büyük bir hata ve hatalı bir yazılımı insanlar para verip almaz. Acaba hatalı olarak insalara alıştırıp, sonra da hataları düzeltmek için plugin mi satacaklar :)

Müthiş bir blueprint sistemi, mükemmel bir c++ yazılım rahatlığı ama çıktı almak neredeyse imkasız  :huh:  Çok garip cidden :)
 
huso' Alıntı:
Unreal iyi tabi ki, özellikle de blueprint sistemi ama sonuçta çalışan bir ürün ortaya çıkarmak ürünü hazırlamak için geçen süreden 10 kat fazlaysa ve yine de çalışmama ihtimali varsa ne anladım ben o oyun motorundan ?

Benim unity ve buildbox ile oyun yapan arkadaşlarım çoktan kim bilir kaçıncı oyunlarını yayınlayıp, ne paralar kazandılar, ben 1 haftadır yayınlanacak hale getirebilmek için canla başla uğraşıyorum, gözlerim şişti uykusuzluktan.

Yani vasat motor olsun gerekirse ama en azından çalışsın, böyle ne işe yarayacak ki unreal ? yani emek harcayıp hazırladığın oyunu yayınlayamadıktan sonra ?  :s

Yani acaba bu yüzden mi bedava, çünkü bu çıktı almanın zorluğu son derece büyük bir hata ve hatalı bir yazılımı insanlar para verip almaz. Acaba hatalı olarak insalara alıştırıp, sonra da hataları düzeltmek için plugin mi satacaklar :)

Müthiş bir blueprint sistemi, mükemmel bir c++ yazılım rahatlığı ama çıktı almak neredeyse imkasız  :huh:  Çok garip cidden :)

Unityde bedava diye biliyorum ek paketleri paralı sadece. Unityle adam akıllı yapılmış bir bilgisayar oyunu çok az görürsün mesela unity mobil için basit internet oyunları için icat edilmiş.Eğer pubg gibi bir oyun yapacak olsaydın unity sana işkence çektiriyor olacaktı :D Küçük çapta atlama zıplama beceri oyunları yapacaksan unity kullanabilirsin arkadaşların öyle para kazanmıştır. Ama ben her zaman kaliteli oyun taraftarıyım böyle efektleri grafikleri yüksek olan fiziği olan tipten oyunlar yapmaya çalıştığım için unity bana vasat geliyor.
 
Dostum zaten Unreal'in bu kadar iyi özellikleri olmasaydı katlanmazdım bu saçmalığıa ama, dünyanın en iyi oyununu yaptın diyelim, yayınlaymazsan Unreal'in o bütün süper özellikleri ne işine yarayacak ki? Evde kendi kendine mi oynayacaksın oyunu ?

Bende kaliteyi tercih ediyorum ama parada kazanmam lazım. Yıllarca 2d ve 3d Animasyon yaptım, bunu Unreal'in yetenekleriyle birleştirmek istiyorum ama bu saçma durum şu an vakit kaybettiriyor bana.

Bu olan şey cidden çok saçma, gözlerim patladı İngilizce çözümleri okumaktan ve eğer çözüme ulaşabilirsem burada da paylaşacağım ki diğer arkadaşlar da bu rezil durumu yaşayıp Unreal'den soğumasınlar.
 
huso' Alıntı:
Dostum zaten Unreal'in bu kadar iyi özellikleri olmasaydı katlanmazdım bu saçmalığıa ama, dünyanın en iyi oyununu yaptın diyelim, yayınlaymazsan Unreal'in o bütün süper özellikleri ne işine yarayacak ki? Evde kendi kendine mi oynayacaksın oyunu ?

Bende kaliteyi tercih ediyorum ama parada kazanmam lazım. Yıllarca 2d ve 3d Animasyon yaptım, bunu Unreal'in yetenekleriyle birleştirmek istiyorum ama bu saçma durum şu an vakit kaybettiriyor bana.

Bu olan şey cidden çok saçma, gözlerim patladı İngilizce çözümleri okumaktan ve eğer çözüme ulaşabilirsem burada da paylaşacağım ki diğer arkadaşlar da bu rezil durumu yaşayıp Unreal'den soğumasınlar.

Bu olay ilk başta böyle sonra alıyorsun illaki paylaşırsın korkma . Dediğim gibi bende 4 5 ayımı verdim paylaşma olaylarına ve artık alıştım :D
 
Bir kaç farklı arkadaşımda denedim, bazılarının telefonunda çalıştı bazılarınınkinde çalışmadı. Çalışan arkadaşlarda da ekran çözünürlüklerinde farklılıklar oldu, buttonlar ekranın dışına taştı falan. Ekran çözünürlük ayarını bütün telefonlara ve diğer cihazlara otomatik olarak uyacak şekilde nasıl ayarlayabilirim, bir fikrin var mı ?