Arkadaşlar yeniden ben :shy: Metallic, specular, roughness değerleri neye göre veriliyor ? Mesela belki saçma örnek olacak ama maxte vs. 1.0 ' a kadar izin veriliyor arttırıma. Ama UE4'te anladığım kadarıyla böyle bir sınırlama yok. Aynı şekilde maxte ben şahsi tercihim olarak bir priz bile modelleyeceksem yansıma kanalına map atarım(siyahbeyaz). Ve bu atılan mapte siyahlar yansımanın olmadığı beyazlar ise (rgb = 255,255,255) tam yansımanın olduğu anlamına geliyor. Peki UE4'te bu iş nasıl yürüyor ? Yani ben speculara map atadığım zaman tam beyaz kısım neye denk geliyor ? Rakamsal olarak yani. Yine 0-1 arasımı döndürüyor yoksa değerler 1 den yüksek olduğuda oluyor mu ? Ve dahada önemlisi mesela krom malzemesi yapacağız. Sanırım fizikçi olmayan biri bir metalin yansımasını kırılmasını(ki metallerin kırılma değeri vardır ne kadar cam su vb olmasada) nasıl ayarlayacağım ? Ve malzemenin mat mı parlakmı olmasını roughness ten mi ayarlıyoruz ? Yine 0-1 arası değerlerle mi yürüyor bu işlem yoksa 1 değerini geçtiği yerde oluyor mu ? İyiki varsınız. Bozuk ingilizcem ile bu sorularıma belkide hiçbir zaman cevap alamayacaktım İyi akşamlar dilerim.