MR Studio

Aktif üye
26 Kas 2018
215
2
28
28
Sivas
Herkese Merhaba.

Benim merak ettiğim bir konu var arkadaşlar projeler hakkında.

Forumda Projeler Başlığı altında Açılan konularda Yayınlanan veya yayınlanmamış Projeler var Kimisi 1 yıl önce kimisi 5 yıl önce açılmış konular. Üstünden uzun zaman geçmiş olanlar var ve bakıldığında istediklerini alamamış gibi görünüyorlar. Açılan konularda Yayınlanan projelerin Paylaşılan linklerine erişilemiyor, Steamda  yayınlanan oyuna ulaşılmıyor veya Steamda yayınlana MP veya SP oyunlardan destekler çekilmiş. Ben ve benim gibi İşin daha yayınlama kısmına geçmemiş, geçememiiş veya geçmek isteyen insanlar olarak Bu yolu tecrübe etmiş kişilerin bizleri de bilgilendirmelerini, bu başlık altında tartışıp konuşmayı çok isterim.

Benim Sorularım şu şekilde;

Projenin yayınlanma aşamalarında karşılaşılan zorluklar veya kolaylıklar?

Beklenileni alamayan arkadaşlarda heves kaybı oldumu? Oyun yapımını bıraktı veya ara verdi mi?

Biten projeler neden yayınlanmadı nasıl bi sorun çıktı?

Steam'de veya başka platformlarda Yayınlanan oyunlardan tatmin edici bi gelir elde edildi mi ? veya emeğin karşılığı alınabildi mi?

Mobil platformlarda Yayınlanan oyunlar Reklam gelirleriyle Kazanç sağlayabilidi mi? (Baktığımda geneli 5-10k gibi bi indirme sayıları var)

Mobil Platformlar artık Uygulama çöplüğü haline geldiği için Yeni yayınladığımız projelerimize erişim ve görülebilirlik daha da azaldı. Bu duruma nasıl bi çözüm üretilebilir?

Mobilde Kaç Download Alındı. Aldıkları min ve max  download Ne kadar reklam geliri sağladı?

Ortalama İndirme 10k olarak düşünürsek Bu indirmelerdeki reklam gelirleri ortalama ne kadar ediyor?

Aklıma gelen sorular bunlar. Eklemek siteyen arkadaşlar varsa buyursun..
Cevap verecek arkadaşlar bu Sorular haricinde Bilgilendirmek sitediğiniz konular varsa söyleyebilirsiniz..

Gelir kısmı genelde saklanıyor. Sorular çoğunlukla gellir üzerine ama sonuçta biz bu işe zaman ve emek harcıyoruz. Tecrübe etmiş arkadaşların Tecrübelerinden yararlanabilirsek neyle karşılaşabileceğimizi tahmin edebilirve bu şekilde daha sağlıklı adımlar atabiliriz. Sorum Tek bir kişiye değil Tecrübe Etmiş herkese. 

ZAMANINI AYIRIP YAZAN HERKESE ŞIMDİDEN TEŞEKKÜR EDERİM..



Not: (Tavır yapar şekilde "Başarı sağlanaylar da var, Kazananlar da var gibi cevap olmazsa sevinirim:).. ) Çünkü Ben Olmayan kısmını, neden ve nasıl olmadıklarını merak ediyoruzm, Çnkü Olumlu giden durum çözüm gerektirmez. Olumsuz giden duruma çözüm ihtiyacı doğar be bu durumda Tecrübeli arkadaşlarımızın Bilgileri bize yol gösterici olabilir)
 
Selamlar,

Aslında çok çok güzel bir konuya değinmişsin tebrik ederim.

En başta söylemeliyim ki henüz tek oyun bile yayınlayamamış biri olarak ki şu an şu saniye ben buraya yazarken bile paketleme işlemi devam ediyor ilk oyun için, ilk sorundan itibaren elimdeki bilgilerle konuya dahil olmak istiyorum.

Her meslekte olduğu gibi bu işte de deneyim fazlasıyla gerekiyor çünkü kaynaklar çok sınırlı, hayal gücümüz ile sınırlı bir dünyada o kadar çok şey yapabilecekken bilgiye istediğimiz gibi ulaşamayınca birçok yönden kısıtlanarak eldeki bilgilerle birşeyler yapmaya çalışıyoruz. Dolayısıyla yayınlama aşamasında farklı platformlar için hiç beklemediği kadar sorunla başbaşa kalıyor insan, döküman dosyalarını incelediğinde ise zaten bu işi bilen insanlara göre hazırlandığını görüp daha da sinir olabiliyorsun. Kolaylık desen yok denecek kadar az :)

Bekleneni almaktan kasıt sadece para ise ilk etapta pek birşey beklememek gerekiyor. Eğer ki beklenti deneyim ise yılmadan devam edip daha çok şey öğrenmeye çabalamak işin özü, bunun gelecekte dönüşü geniş bir sektörde az bilinen bir meslek sahibi olmak denebilir, şöyle bir göz atarsanız hemen hemen tüm oyun firmaları personel arıyor çünkü deneyimli insan gerçekten az. Yani düz mantık olarak tüm vakti bu işe ayırmaktan ziyade hobi olarak ayırabildiğin tüm vakti ayırarak kendini geliştirmek önemli diyebilirim. Bu cevaptan ziyade tavsiye gibi oldu kusura bakmayın.

Biten projeler kısmında üzgünüm ama deneyimlemediğim bir konu olmasına karşın, eski bir şirket sahibi olarak yönetim politikası hataları olabilir. Yayın platformları karşısında muhattab olarak şahıs değil şirket görmek istiyor, şirket açmak gibi bir hataya düştüğünüzde ise peşinizi bırakmayan vergiler ve sorumluluklar filmini izlemeye başlıyorsunuz. Yani işin şirket yönetimi kısmı da başlı başına bir iş. 2 kez düşünün derim.

Bildiğim kadarıyla steam yeni yayınlanan projeleri 10.000 görüntülemeye kadar ilk sıralarda tutuyor ancak her görüntüleyen indirecek diye birşey yok, dolayısıyla her ticarette olduğu gibi bunda da kürkü güzel göstermek önemli, güzel bir tanıtım filmi, güzel görseller ile süslemek gerekiyor ki insanlar oyunu aldıklarında nasıl bir içerik ile karşılaşacaklarını bilsinler, extradan sosyal medya ve youtube üzerinden de tanıtımlar yapmak gerekiyor, gameplay videoları..vs işin özü activison, blizzard gibi dünyanın tanıdığı bir firma değilsen kimse hazırladığın oyunu mükemmel bile olsa bilmez duymaz, tek yapabileceğimiz max düzeyde tanıtım. Eğer üstüne düşülürse güzel rakamlar elde edilebileceğine inanıyorum yoksa açıkçası fıs. Büyük firmaların oyun başı milyon-milyar dolarlık kazançlarına bakıp hayal kurmamak gerekiyor. 

Reklam gelirleri meselesi de gözüktüğü kadar iç açıcı değil, reklam başı Cent düzeyinde gelir elde ediliyor, TL ile bakarsak kuruşlar düzeyinde desek yeridir, dikkatinizi çekerim iyi para kazanan oyunların tamamı oyun içi satın alma sistemi olanlardır. Asıl para burada dönüyor, ancak burada da insan psikolojisi kısmı devreye giriyor, oyunun öyle bir içeriği olmalı ki insanlar hırs yapıp devam etmek için oyun içi mağazanızı kullansın, ama sürekli insanları mağazaya yönlendirmeye çalışmakta oyuncu kaybı demek, yani olay oyun yaptım bitti değil, hem hayal gücünüz, hem görsellik anlayışınız, hem çizim, hem uygulama, hem yazılım, hem psikoloji bilginiz, hem, hem, hem :))) iyi tarafından bakmak gerekirse de bir firmaya veya ekibe katılarak bu işlerden yalnızca birine yoğunlaşarak uzmanlaşabilirsiniz.

Yeni yayınladığımız içeriği öne çıkarmak için de yapabileceğimiz ancak reklam vermek olabilir ki bu kısımda da reklam geliri girdisi-çıktısı oranına bakınca arada uçurum var, mantıklı olan güvendiğiniz projenize reklam vermek olabilir ancak maliyet maliyet maliyet. Burada devlet desteğinden faydalanabilir yaptığınız reklam masrafının %50 sini ar-ge bilişim kapsamında devletten geri alabilirsiniz ancak ülkemizdeki evrak karmaşasının ve bu tür işlerin genelinde insanların geçmişte kötü niyetli davranmasının sonucu olarak çok çok zorlu bir süreç var bu kısımda da.

Şahsen ben oyun geliştirme işiyle uğraşmaya başlayalı 9 ay oldu, buradaki pişmanlığım neden daha önce vaktim de varken bu işe başlamadım... Bu kadar iç karartıcı bir yazıdan sonra tekrar diyeceğim pes etmeden kendmizi geliştirmek için devam etmek gerekiyor ki istediğimiz sonuçlara zamanla ulaşabilelim. Sadece bu iş değil her iş için de aynısı geçerli değil mi zaten :)

Açıkçası Türkçe kaynakların zayıf kalması veya verilen bilgilerin çok yüzeysel veya yalnızca tek bir konuya odaklı olması yorucu oluyor. Aslına bakarsanız işlerimi biraz yoluna koyup yeni bir pc alır almaz youtube üzerinden parça parça değil de doğrudan bir projeye başlayıp sonuna kadar gideceğim tutorial serileri hazırlamayı düşünüyorum ki insanlar sağdan soldan parça parça bilgi toplamaya uğraşmasın, ben bu parça parça bilgi toplama meselesi yüzünden bir sürü gereksiz video izleyip bir sürü makaleyi boşu boşuna okuyarak çok fazla vakit harcadım. Dünya genelinde 200 milyar dolarlık bir sektörden koca Türkiye ancak %1 civarı gelir elde ediyor, bu konuya daha fazla eğilmemiz gerektiğini düşünüyorum. Pes etmeyelim arkadaşlar

Herkese saygılar sevgiler

iyi çalışmalar dilerim...
 
İlk multiplayer oyunum bitti, maddi yetersizlikten dolayı Steam üzerinden yayınlayamıyorum. Android üzerinden yayınlamayı düşündüm, oyunu neredeyse baştan yapmam gerekecek. Bende, elime para geçmesini bekliyorum. :(
 
TR26SkyWalker26TR' Alıntı:
İlk multiplayer oyunum bitti, maddi yetersizlikten dolayı Steam üzerinden yayınlayamıyorum. Android üzerinden yayınlamayı düşündüm, oyunu neredeyse baştan yapmam gerekecek. Bende, elime para geçmesini bekliyorum. :(

Ne kadar bi maliyeti var ki? Bir de Merak ettim hocam oynanış viideosu varsa paylaşır mısın?
 
mrtcnaslnts' Alıntı:
TR26SkyWalker26TR' Alıntı:
İlk multiplayer oyunum bitti, maddi yetersizlikten dolayı Steam üzerinden yayınlayamıyorum. Android üzerinden yayınlamayı düşündüm, oyunu neredeyse baştan yapmam gerekecek. Bende, elime para geçmesini bekliyorum. :(

Ne kadar bi maliyeti var ki? Bir de Merak ettim hocam oynanış viideosu varsa paylaşır mısın?

Steam 100$ , Play console 25$ , Apple store 99$ olması lazım, Epic store, Xbox ve microsoft store ücretsiz, PS store emin değilim :)
 
mrtcnaslnts' Alıntı:
TR26SkyWalker26TR' Alıntı:
İlk multiplayer oyunum bitti, maddi yetersizlikten dolayı Steam üzerinden yayınlayamıyorum. Android üzerinden yayınlamayı düşündüm, oyunu neredeyse baştan yapmam gerekecek. Bende, elime para geçmesini bekliyorum. :(

Ne kadar bi maliyeti var ki? Bir de Merak ettim hocam oynanış viideosu varsa paylaşır mısın?

600 TL'ymiş hocam. Oyun videosu aşağıda, ama son hali bu değil, bayağı güncelledim. Ama oynanış böyle.
Bu içeriği görmek için üçüncü parti çerezlerine izin vermeniz gerekli.
Daha fazla detay için çerezler sayfasını ziyaret edin.