İyi akşamlar arkadaşlar birkaç sorum olucak; şimdiden herkese teşekkürler.
1-) zbrush ile yapılan modeli unreal engine nasıl aktarabiliriz
2-) substance painter boyanan objeyi unreal engine nasıl aktarabiliriz.
3-) marmoset toolbag hakkında bilgisi olan arkadaşlar varmıdır bu programı öğrenmek ne gibi fayda sağlar
1- zbrush'tan low poly modeli obj veya fbx olarak export edip Unreal'a aktarabilirsiniz. Fakat Zbrush'tan export smoothing group'ları ortadan kaldıracaktır, öyle olunca da UE içinde sorun yaşayacaksınız görsel olarak. Tavsiyem modeli en azından Blender'a aktarıp smoothing group'larını hazırlayıp o şekilde tekrar export ettikten sonra UE içine aktarmanız.
2- Substance içinde boyadığınız aslında obje değil texture'dır. Hazırladığınız texture ları çok kolay şekilde UE içine alabilirsiniz.
3- Marmoset daha çok model sunumu için kullanılırdı, şimdilerde baking de yapıyormuş. Zaten Zbrush kullanabiliyorsanız pek de işinize yaramayacaktır.
Özelden sorulan UE4 soruları cevaplanmayacaktır...
yardımların için teşekkür ederim yalnız bir konuda kafam karıştı, mayada veya zbrush 'ta yaptığım modeli obje olarak aktaramazmıyım substance painter programına şöle bir örnek vereyim;
mayada araba modelledim boyama vs. gibi işlem yapmak için substance painter'e atıp daha sonrada unreal engine aktarmak için nasıl bir yol izlemem gerekir.
Maya'dan bahsetmemiştiniz, ki normalde olması gereken de Max, Maya veya Blender gibi aracı bir programın olması.
Maya'da hazırladığınız modeli FBX formatında export edip UE içine aktarabilirsiniz. Texture boyamam işlemini de Substance Painter'da hallettikten sonra textur'ları ayrı olarak UE içine aktarabilirsiniz.
Özelden sorulan UE4 soruları cevaplanmayacaktır...
Kısacası: .fbx dosya uzantılı her dosya türünü genel olarak Blender, Autodesk Maya, Autodesk 3DS Max gibi yazılımlara aktarabilirsiniz.