dgnsparta

Üye
18 Nis 2022
50
-1
6
Belirtilmemiş
Arkadaşlar merhaba. 

Oyunumda bir aktörden child aktör olarak oluşturulmuş başka bir aktörüm var. Bu bir item. Oyunumda aynı zamanda bir save ve load sistemi var. 

Şimdi ben save ve load sistemini satın almıştım. Oyunu save edip load ettikten sonra ilk aktör'ün mesh'i, başarılı bir şekilde dünyada en sonki lokasyonunda load edilirken, kendisinden child edilen aktörün static mesh'i maalesef parent class'ı aktör olanınkiyle aynı oluyor. 

Açayım. 

Bir aktör var. Buna telefon diyelim. Telefonun static telefon meshi var.

İkinci aktör var. Buna da bilgisayar diyelim. (Bu aktör telefon olan aktörün child sınıfı) Bilgisayarın static bilgisayar meshi var. 

Şimdi ben oyunda Telefon olarak aktörü save ve load sistemlerine başarılı bi şekilde bağladım. Bunda bir sorun yok. 
Ancak load ettiğimde bilgsayar olan aktör, telefon olan aktörle aynı mesh'e sahip oluyor. 

Şimdi diyebilirsin ki child etme, duplicate edersen ve ona göre save sistemine yerleştirirsen sorun olmaz. Evet ancak bu sefer bilgisayar aktörünün oyundaki fonksiyonu kalmıyor. Dolayısıyla yukarıda anlattığım şekilde save ve load etmek istiyorum.

Acaba save ve load sistemine bilgisayar aktörüyle ilgili eklemem gereken özel bir kod var mı?
 
Satın aldığın paketteki kodları veya sistemi biz bilmiyoruz. Kendin yapman daha mantıklı olur. Diğer türlü, bilgisayar olarak nitelendirdiğin bir nesnenin telefondan türemesi anlamsız olur. Telefon ve bilgisayarın ise, item isimli bir aktorden ayrı ayrı türemeleri mantıklı olur. Save, load kodlarını item de yazarsın, itemden türettiğin telefon veya bilgisayar bundan etkilenir.
 
Hocam cevap için teşekkürler.

Save&Load konusu en zayıf olduğum konu. O yüzden mecbur satın almak durumunda kaldım. Bir yere kadar iyiydi ama şimdi sırf bunun yüzünden her şeyi yeni baştan yapmak çok can sıkıcı.