Blacies

Yeni üye
4 Ara 2024
10
0
1
Merhabalar. Yaptığım 4 kişilik co-op oyunda,4 tane class var. Host lobby'de start game dediğinde oyun başladığında her bir oyuncuya random bir class atanmasını istiyorum. Fakat her bir class sadece 1 kere atanmalı. Bu sistemi nasıl kurabilirim? Blueprint ile çalışıyorum. İyi forumlar.
 
Çok yöntem kullanılabilir de ben sana uygun şöyle bir tavsiye verebilirim:
1. Bir DataAsset yarat ve onda bir map değişken koy. Map değişken INT ten Class a giden bir map olsun.
2. GameMode da OnPlayerLogin de olabilir ya da OnCreateDefaultPawn ya da bunun gibi uygun bir fonksiyonu "override" yaparak içine kod ekle.
3. Bu kodda yaptığın DataAsseti yükle,
4. Random bir int bul ve bu random int e karşılık gelen class ı çek.
5. Kullandığın fonksiyonla gelen player a bu random class ı ata.
 
Çok yöntem kullanılabilir de ben sana uygun şöyle bir tavsiye verebilirim:
1. Bir DataAsset yarat ve onda bir map değişken koy. Map değişken INT ten Class a giden bir map olsun.
2. GameMode da OnPlayerLogin de olabilir ya da OnCreateDefaultPawn ya da bunun gibi uygun bir fonksiyonu "override" yaparak içine kod ekle.
3. Bu kodda yaptığın DataAsseti yükle,
4. Random bir int bul ve bu random int e karşılık gelen class ı çek.
5. Kullandığın fonksiyonla gelen player a bu random class ı ata.
Öneriniz için çok teşekkür ederiz hocam. Deneyip becerip-beceremediğimizi bildireceğiz. Tekrardan çok sağolun