mrtcnaslnts

Aktif üye
8 Ara 2019
491
2
29
28
Hasar vuruş testleri yapıyorum bunun için Bi healt sistemi oluşturdum ama Hasarı vurdukça Sağlık barı Kademeli olarak düşmüyor. Can "0" olduğunda Full'den direkt Sıfıra düşüyor yani kademeli değil. Sorun ne olabilir.?
 
mrtcnaslnts' Alıntı:
Hasar vuruş testleri yapıyorum bunun için Bi healt sistemi oluşturdum ama Hasarı vurdukça Sağlık barı Kademeli olarak düşmüyor. Can "0" olduğunda Full'den direkt Sıfıra düşüyor yani kademeli değil. Sorun ne olabilir.?

Kodu görmediğimden tahmin yürütmek zorundayım. Health değerini integer mı yaptın. 100 falan gibi bir rakamken 1 oluyordur. 0 a düştüğünde sadece 0 oluyordur yuvarlama işinden dolayı. Ilk aklıma gelen tahmin bu. Orada float kullanıp 0 ile 1 arasında bir sayı kullanılması lazım.
 
erginegider' Alıntı:
mrtcnaslnts' Alıntı:
Hasar vuruş testleri yapıyorum bunun için Bi healt sistemi oluşturdum ama Hasarı vurdukça Sağlık barı Kademeli olarak düşmüyor. Can "0" olduğunda Full'den direkt Sıfıra düşüyor yani kademeli değil. Sorun ne olabilir.?

Kodu görmediğimden tahmin yürütmek zorundayım. Health değerini integer mı yaptın. 100 falan gibi bir rakamken 1 oluyordur. 0 a düştüğünde sadece 0 oluyordur yuvarlama işinden dolayı. Ilk aklıma gelen tahmin bu. Orada float kullanıp 0 ile 1 arasında bir sayı kullanılması lazım.

Bildiğin basit kod




 
mrtcnaslnts' Alıntı:
erginegider' Alıntı:
Kodu görmediğimden tahmin yürütmek zorundayım. Health değerini integer mı yaptın. 100 falan gibi bir rakamken 1 oluyordur. 0 a düştüğünde sadece 0 oluyordur yuvarlama işinden dolayı. Ilk aklıma gelen tahmin bu. Orada float kullanıp 0 ile 1 arasında bir sayı kullanılması lazım.

Bildiğin basit kod
O zaman muhtemelen değer 0 ile 1 arasında olmayabilir. Kontrol etmek gerekir.



 
erginegider' Alıntı:
mrtcnaslnts' Alıntı:
Hangi değerden bahsettiğini anlamadım. Eğer dediğin İlk resimdeki "Percent" Değeriyse o şuan 1

NetworkCharacterref ten çektiğin  HEALTH değeri. Progress barı o besliyor. Progressbar 0 1 arası ister. HEALTH değişkeni eğer 0 1 arası değilse sorun bundan kaynaklanıyordur.

Health değişkenini şuan 200.. onu 1 yapmam demek karakterin sağlığının 1 olması demek. Ama o health Karakter seviyesine göre değişiklik göstercek birde.
 
mrtcnaslnts' Alıntı:
erginegider' Alıntı:
NetworkCharacterref ten çektiğin  HEALTH değeri. Progress barı o besliyor. Progressbar 0 1 arası ister. HEALTH değişkeni eğer 0 1 arası değilse sorun bundan kaynaklanıyordur.

Health değişkenini şuan 200.. onu 1 yapmam demek karakterin sağlığının 1 olması demek. Ama o health Karakter seviyesine göre değişiklik göstercek birde.
Onu şöyle yapacaksın. Maximum health  değeri kaç o karakter için. Diyelim 500 olsun. Yani oyun basında HEALTH değeri 500 'le yani MAXHEALTH  değeri ile başlayacak. Yani ikinci bir değişken değerin olacak. Ismi MAXHEALTH olacak. Sonra orada HEALTH  ı direk vermiyeceksin. Formül şöyle olacak:
 Prgressbarr percentage = HEALTH/MAXHEALTH;
Böylece oyun başında progressbar HEALTH/MAXHEALTH ten 1 de görünecek. Sonunda sıfıra düştüğünde 0/MAXHEALTH  ten 0 olacak. Umarım anlatabilmisimdir.
 
erginegider' Alıntı:
mrtcnaslnts' Alıntı:
Health değişkenini şuan 200.. onu 1 yapmam demek karakterin sağlığının 1 olması demek. Ama o health Karakter seviyesine göre değişiklik göstercek birde.
Onu şöyle yapacaksın. Maximum health  değeri kaç o karakter için. Diyelim 500 olsun. Yani oyun basında HEALTH değeri 500 'le yani MAXHEALTH  değeri ile başlayacak. Yani ikinci bir değişken değerin olacak. Ismi MAXHEALTH olacak. Sonra orada HEALTH  ı direk vermiyeceksin. Formül şöyle olacak:
 Prgressbarr percentage = HEALTH/MAXHEALTH;
Böylece oyun başında progressbar HEALTH/MAXHEALTH ten 1 de görünecek. Sonunda sıfıra düştüğünde 0/MAXHEALTH  ten 0 olacak. Umarım anlatabilmisimdir.

Anladım gibi. yani 2 değişken yapmam gerekiyo.
Health 
Maxhealth

Progres barın Return valuesine Bu iki değişkenin Bölü değerini vercem. Doğru anladıysam oraya kadar tamam

Peki Stats Point dağılımı yaparken Health değerine puan verdiğimde Normalde Health değerini Artırıyordu Yani dediğin Başlangıçta 500 olan değer. Şimdi bu durumda Ekstradan Maxhealt'ı da mı eklemem gerekiyo?






TAMAM ÇÖZÜLDÜ** 

Son olarak Eksilen can değeri kadar tekrar hp ekleme nasıl yapcam? Mesela HP Potion içmek gibi düşün. Biişlem yaptım ama eksik canı dolduruyo ama max healtı geçiyo. yani 500olan can 200 olduğunda doldurma içlemi yaptığımda maxhealth 550 600 vs oluyo



MaxHealth'den Health'i çıkarıp Eksik can değerini bulup onu da + olarak canı doldurmasını sağladım..
Bunu da kısmen çözdüm ama şimdilik  Canı Fullüyo.  Fakat ben max Can değerinin örn. %25lik değeri kadar can eklemesini istiyorum
 
mrtcnaslnts' Alıntı:
erginegider' Alıntı:
Onu şöyle yapacaksın. Maximum health  değeri kaç o karakter için. Diyelim 500 olsun. Yani oyun basında HEALTH değeri 500 'le yani MAXHEALTH  değeri ile başlayacak. Yani ikinci bir değişken değerin olacak. Ismi MAXHEALTH olacak. Sonra orada HEALTH  ı direk vermiyeceksin. Formül şöyle olacak:
 Prgressbarr percentage = HEALTH/MAXHEALTH;
Böylece oyun başında progressbar HEALTH/MAXHEALTH ten 1 de görünecek. Sonunda sıfıra düştüğünde 0/MAXHEALTH  ten 0 olacak. Umarım anlatabilmisimdir.

Anladım gibi. yani 2 değişken yapmam gerekiyo.
Health 
Maxhealth

Progres barın Return valuesine Bu iki değişkenin Bölü değerini vercem. Doğru anladıysam oraya kadar tamam

Peki Stats Point dağılımı yaparken Health değerine puan verdiğimde Normalde Health değerini Artırıyordu Yani dediğin Başlangıçta 500 olan değer. Şimdi bu durumda Ekstradan Maxhealt'ı da mı eklemem gerekiyo?






TAMAM ÇÖZÜLDÜ** 

Son olarak Eksilen can değeri kadar tekrar hp ekleme nasıl yapcam? Mesela HP Potion içmek gibi düşün. Biişlem yaptım ama eksik canı dolduruyo ama max healtı geçiyo. yani 500olan can 200 olduğunda doldurma içlemi yaptığımda maxhealth 550 600 vs oluyo



Health olayı çözüldü diye anladım. Healt Potion olayını anında istiyorsan zaten direk health değerini arttırabilirsin. Ama sanırım sen zamanla nasıl artacak diye soruyorsun. Şu şekilde açıklamaya çalıştım:



Kolay gelsin.
 
erginegider' Alıntı:
mrtcnaslnts' Alıntı:
Anladım gibi. yani 2 değişken yapmam gerekiyo.
Health 
Maxhealth

Progres barın Return valuesine Bu iki değişkenin Bölü değerini vercem. Doğru anladıysam oraya kadar tamam

Peki Stats Point dağılımı yaparken Health değerine puan verdiğimde Normalde Health değerini Artırıyordu Yani dediğin Başlangıçta 500 olan değer. Şimdi bu durumda Ekstradan Maxhealt'ı da mı eklemem gerekiyo?






TAMAM ÇÖZÜLDÜ** 

Son olarak Eksilen can değeri kadar tekrar hp ekleme nasıl yapcam? Mesela HP Potion içmek gibi düşün. Biişlem yaptım ama eksik canı dolduruyo ama max healtı geçiyo. yani 500olan can 200 olduğunda doldurma içlemi yaptığımda maxhealth 550 600 vs oluyo



Health olayı çözüldü diye anladım. Healt Potion olayını anında istiyorsan zaten direk health değerini arttırabilirsin. Ama sanırım sen zamanla nasıl artacak diye soruyorsun. Şu şekilde açıklamaya çalıştım:



Kolay gelsin.



Aslında istediğim bu değildi ama Olması gereken buymuş. Ve şuan istediğim tam da bu. Yaşa sen :)