Dissolid

Üye
18 Şub 2019
30
4
8
28
(6) Ankara
fatihbasol.com
Blender ile yaptıgım objeye concrete materyali atadım ve aldığım sonuç aşağıdadır. Beyaz tonlarda bir materyal fakat güneş az çaprazdan baksa hemen bazı yerleri ani koyulaşıyor. Sanırım lighmap ile alakalı ama çözemedim sorunu.

 
Dissolid' Alıntı:
Blender ile yaptıgım objeye concrete materyali atadım ve aldığım sonuç aşağıdadır. Beyaz tonlarda bir materyal fakat güneş az çaprazdan baksa hemen bazı yerleri ani koyulaşıyor. Sanırım lighmap ile alakalı ama çözemedim sorunu.


Beyaz olan kısımlar bana ters yüzeymiş gibi geldi ama bilemedim. Eger öyleyse o kısımları Edit modda seçip "Flip Normals" yap

Nasıl modelledin bilmiyorum ama o kisımlar ayrı obje ve material atanmamış gibi
 
MR Studio' Alıntı:
Dissolid' Alıntı:
Blender ile yaptıgım objeye concrete materyali atadım ve aldığım sonuç aşağıdadır. Beyaz tonlarda bir materyal fakat güneş az çaprazdan baksa hemen bazı yerleri ani koyulaşıyor. Sanırım lighmap ile alakalı ama çözemedim sorunu.


Beyaz olan kısımlar bana ters yüzeymiş gibi geldi ama bilemedim. Eger öyleyse o kısımları Edit modda seçip "Flip Normals" yap

Nasıl modelledin bilmiyorum ama o kisımlar ayrı obje ve material atanmamış gibi

Baktım düzgün gibi görünüyor. Tekrar import ettim unreale fakan sonuç alamadım.




Unreal editörde baktığım zaman da zaten şimdiki attığım fotoğrafta daha net belli. sol kenardaki iki yüzey ve sağdaki 3 yüzey ışığa farklı tepki veriyor.

 
Dissolid' Alıntı:
MR Studio' Alıntı:
Beyaz olan kısımlar bana ters yüzeymiş gibi geldi ama bilemedim. Eger öyleyse o kısımları Edit modda seçip "Flip Normals" yap

Nasıl modelledin bilmiyorum ama o kisımlar ayrı obje ve material atanmamış gibi

Baktım düzgün gibi görünüyor. Tekrar import ettim unreale fakan sonuç alamadım.




Unreal editörde baktığım zaman da zaten şimdiki attığım fotoğrafta daha net belli. sol kenardaki iki yüzey ve sağdaki 3 yüzey ışığa farklı tepki veriyor.





Uv ler ters dönmüş olabilir o zaman. Maya da flip diye komut var. Blender da aynı şey s x - 1 e basarak yapılıyor yanlış bilmiyorsam. Yani 180 derece döndürerek  arkasını önüne getiriyorsun kısaca. Diğer çözümler ise yaramadıysa geriye bu seçenek kalıyor.
 
erginegider' Alıntı:
Dissolid' Alıntı:
Baktım düzgün gibi görünüyor. Tekrar import ettim unreale fakan sonuç alamadım.




Unreal editörde baktığım zaman da zaten şimdiki attığım fotoğrafta daha net belli. sol kenardaki iki yüzey ve sağdaki 3 yüzey ışığa farklı tepki veriyor.





Uv ler ters dönmüş olabilir o zaman. Maya da flip diye komut var. Blender da aynı şey s x - 1 e basarak yapılıyor yanlış bilmiyorsam. Yani 180 derece döndürerek  arkasını önüne getiriyorsun kısaca. Diğer çözümler ise yaramadıysa geriye bu seçenek kalıyor.



Evet öyle bir sıkıntı varmış hallettim teşekkür ederim. Bu uv lerin ters olup olmadığını blender ile anlama şansımız yok mu. Uv yi ayarlıyorum uğraşıyorum sonra bi bakmışım ters hobaaa geri gel tekrar düzelt. Blender ile yeni yeni uğraşıyorum ama 3ds max in uv olayları daha kapsamlı. Blender biraz basite kaçıyor gibi geldi.
 
Dissolid' Alıntı:
erginegider' Alıntı:
Uv ler ters dönmüş olabilir o zaman. Maya da flip diye komut var. Blender da aynı şey s x - 1 e basarak yapılıyor yanlış bilmiyorsam. Yani 180 derece döndürerek  arkasını önüne getiriyorsun kısaca. Diğer çözümler ise yaramadıysa geriye bu seçenek kalıyor.

Evet öyle bir sıkıntı varmış hallettim teşekkür ederim. Bu uv lerin ters olup olmadığını blender ile anlama şansımız yok mu. Uv yi ayarlıyorum uğraşıyorum sonra bi bakmışım ters hobaaa geri gel tekrar düzelt. Blender ile yeni yeni uğraşıyorum ama 3ds max in uv olayları daha kapsamlı. Blender biraz basite kaçıyor gibi geldi.

Kolay bir yolu yok gibi ama blender daha iyi bilen biri cevap verebilir belki. Ama herhalükarda eğer bir resim i texture olarak atarsan mesela vesikalık fotoğrafını diyelim viewportta o poligonlar ters duracağı için  anlarsın diye düşünüyorum.
 
erginegider' Alıntı:
Dissolid' Alıntı:
Evet öyle bir sıkıntı varmış hallettim teşekkür ederim. Bu uv lerin ters olup olmadığını blender ile anlama şansımız yok mu. Uv yi ayarlıyorum uğraşıyorum sonra bi bakmışım ters hobaaa geri gel tekrar düzelt. Blender ile yeni yeni uğraşıyorum ama 3ds max in uv olayları daha kapsamlı. Blender biraz basite kaçıyor gibi geldi.

Kolay bir yolu yok gibi ama blender daha iyi bilen biri cevap verebilir belki. Ama herhalükarda eğer bir resim i texture olarak atarsan mesela vesikalık fotoğrafını diyelim viewportta o poligonlar ters duracağı için  anlarsın diye düşünüyorum.

Tamamdir teşekkürler.