dgnsparta

Üye
18 Nis 2022
48
-1
6
Belirtilmemiş
:)

Evet arkadaşlar, dünyanın en saçma sorularından birini soruyorum.

Metahuman'da yaptığımız karakterler ile Mixamo'da yaptığımız karakterler arasında fark var gibi. Sanki Mixamo karakterleri fps açısından sistemi daha az yoruyor gibi. Metahuman karakterleri daha ağır. Bir ya da iki özel karakter yaratımından bahsetmiyorum. Mesela popülasyon oluşturduğumda 10 mixamo karakteri 10 metahuman karakterinden daha az yer kaplayıp işlemciyi daha az yoruyor gibi. 

Tabi elbette bir de ticari kullanım açıısından Mixamo sanki Metahuman'a göre daha çok güvenilir. Çünkü Metahuman bir içerik değişikliği yapıp yarın yarattığımız karakterler için telif isteyebilir. Bu karakterleri artık kullanamazsın diyebilir. Bilemedim. Siz ne düşünüyorsunuz?
 
Mixamo karakterlerinin poligon sayıları az ben daha önce Blender içerisine import edip düzenlemeler yapmıştım ordan biliyorum. Matehuman karakterlerini hiç Blender içerisinde görmedim ama zaten görüldüğü üzere çok daha detaylı ve poligon sayıları çok daha fazladır muhtemelen özellikle saçlardaki gerçekçilik olayı pfs değerini çok etkiliyor diye düşünüyorum. Matehumanı UE içerisine aktarırken orda seçenekler var Low - medium - High şeklinde. Onları sererek aktarabilirsin mesela örn low olanını
 
Dediğiniz gibi metahuman'daki saç-sakal detaylarından dolayi optimizasyon çok sorunlu yani günümüzde bunları oyunlar için kullanabilmemiz pek mümkün değil.

Ama metahuman'da Epic Games'e ait olduğu için telif gibi sorunların yaşanması bence pek olası değil, aynı şey megascans için de söylenebilir bence.
 
Metahuman oyun için hala tam anlamıyla optimize değil. Max Lod'u düşürdükten sonra saçı + kirpikleri + sakalları + ciltteki tüyleri silip şapka taktırıp, bütün texturelerin Max boyutunu düşürürsen optimize olur.
Uğraşmam ve garanti olsun diyorsan Mixamo kullan.