rlsaka

Yeni üye
29 Şub 2020
9
1
0
(37) Kastamonu
Merhaba, ue4 üzerinde uzun zamandır çalışıyorum, fakat duvarlar üzerindeki gölgeleri bir türlü çözüm bulamadım, 3ds maxten mapleri düzeltiyorum ama yinede o gölgeler yok olmuyor.
[img=500x500]
Bu içeriği görmek için üçüncü parti çerezlerine izin vermeniz gerekli.
Daha fazla detay için çerezler sayfasını ziyaret edin.
Bunu nasıl düzletiriz? İnternet üzerinde herhangi bir eğitimi yok.
Dolar üzerinden satışı olduğu için çok maliyetli anlatımları var.
Bu forumda bir kaç arkadaşın çalışmasını inceledim ve bu sorunları aşmışlar.
Destek olursanız sevinirim.
 
Project Settingsten   Auto Exposure u devre dışı bırak. Gereksiz ışık sızmalarının önüne geçecektir. 

yjA4v9.png
[/url][/img]

Skylight intensity değerini ihtiyacına göre arttır, ayrıca hemisphere değerini arttırarak  (default siyahtır - griye doğru gittikçe aydınlanmayı göreceksin) ışık kaynağına ters yönde kalan tavan-duvar gibi gölgedeki kesimlerdeki aydınlanma değerini arttırırsın, yine de lekeler gitmezse materyalden kaynaklı sıkıntılar da yaşıyor olabilirsin. Ek olarak distance mesh fields açıksa kapatmanı öneririm, mimari için pek uygun bir seçenek değildir.
 
nonlinear' Alıntı:
Project Settingsten   Auto Exposure u devre dışı bırak. Gereksiz ışık sızmalarının önüne geçecektir. 

yjA4v9.png
[/url][/img]

Skylight intensity değerini ihtiyacına göre arttır, ayrıca hemisphere değerini arttırarak  (default siyahtır - griye doğru gittikçe aydınlanmayı göreceksin) ışık kaynağına ters yönde kalan tavan-duvar gibi gölgedeki kesimlerdeki aydınlanma değerini arttırırsın, yine de lekeler gitmezse materyalden kaynaklı sıkıntılar da yaşıyor olabilirsin. Ek olarak distance mesh fields açıksa kapatmanı öneririm, mimari için pek uygun bir seçenek değildir.

Teşekkürler hocam deneyip tekrardan yazacağım


Hocam dediğinizi yaptım her birini fakat sızmalar hala devam ediyor. Ve malesefki kirler düzelmedi. Skylight hemisphere rengini ne kadar beyaz yaparsam okadar çok patlama oluşuyor.
https://imgyukle.com/i/nlytKn
 
Lekeleri azaltmak için World Settings > Lightmass > Compress Lightmaps seçeneğini iptal etmeyi dene(tekrar build alman gerekecek.) Yeterli olmazsa lightmap çözünürlüğünü arttırman gerekecek bu modellerin.

Işık sızmalarının bir nedeni duvarların çok ince olması olabilir. Ayrıca Production kalitesinde build almayı unutma.
 
Jacky' Alıntı:
Lekeleri azaltmak için World Settings > Lightmass > Compress Lightmaps seçeneğini iptal etmeyi dene(tekrar build alman gerekecek.) Yeterli olmazsa lightmap çözünürlüğünü arttırman gerekecek bu modellerin.

Işık sızmalarının bir nedeni duvarların çok ince olması olabilir. Ayrıca Production kalitesinde build almayı unutma.

Deneyeceğim, acaba ray tracing özelliğini aktif etsem bu tarz sorunlar azalirmi? 
Mimari çalışmaların çoğunda ray tracing kullandıklarını fark ettim
 
Ray tracing bambaşka bir aydınlatma sistemi ve hala bazı kısıtlamaları olan bir sistem malesef. Bugüne kadar UE4 ile yapılan mimari çalışmaların %99'u lightmass(statik aydınlatma) kullanıyor. Sistemin destekliyorsa ray tracing'i deneyebilirsin ama kalite için olmazsa olmaz olarak görme kesinlikle.
 
Jacky' Alıntı:
Ray tracing bambaşka bir aydınlatma sistemi ve hala bazı kısıtlamaları olan bir sistem malesef. Bugüne kadar UE4 ile yapılan mimari çalışmaların %99'u lightmass(statik aydınlatma) kullanıyor. Sistemin destekliyorsa ray tracing'i deneyebilirsin ama kalite için olmazsa olmaz olarak görme kesinlikle.

Hocam düzeltmeyi başardım quixel deki materiallaeri kullanarak o karartmalari ortadan kaldırabildim
 
Lightmap çözünürlüğün düşük olması ışığın piksel olarak görünmesini sağlıyor olabilir yarın mimari çalışmamla ilgili bir video atmayı planlıyorum karşılıklı bilgi paylaşımı işimize yarayabilir