leonscottkfm

Unreal MVP
31 May 2015
1,427
5
186
63
27
(34) İstanbul Avrupa
store.steampowered.com
Projelerimiz gereksiz assetlerle dolduğunda, ya da bazı assetlerle işimiz bittiğinde onları tek tek ayıklayamayız. Çünkü bu assetlere bağlı bir çok asset daha mevcuttur.
Zaten Unreal içerisinde ; dosya kopyalama, yapıştırma, silme işlemleri, Windows üzerinde external olarak yapılan işlem kadar kolay değildir. Zaten external işlem yaparken risk almış oluyorsunuz. Çünkü referansları silmiyor.

Dolayısıyla tek tık ile bunu yapamadığımız için de direkt olarak boş bir proje açıp ana projemizdeki tüm leveller içerisinde kullanılan her şeyi o boş projeye migrate ediyoruz. Yani kısacası projemizdeki levelleri migrate ediyoruz, dolayısıyla o levelde ne kullanıldıysa boş projeye aktarılıyor. Böylece sadece istediğimiz ve kullandığımız dosyaları almış oluyoruz. Hem projemiz daha hızlı çalışıyor hem bellek daha az doluyor hem de proje boyutu küçülüyor, dağınıklıktan kurtuluyoruz.

Fakat internette çözümünün neredeyse hiçbir yerde yazmadığı bir hata mevcut. Bazen projenizi migrate ettiğinizde, bir çok error ve warning görürsünüz. Örneğin Can't loaded from outer source gibi bir mesaj.
İnternette bunun için işe yaramayan birkaç çözüm sunulmuş. Mesela projenize boş bir C++ componenti eklemeniz gibi. Blueprint projenize durduk yere boş bir C++ eklemeniz tamamen saçmalıktan ibarettir. Boş yere VS dosyaları çıkarır.

Bunun çok kolay bir çözümü var. Kendi bulduğum bir çözüm. Bazen projeleri böyle migrate ederken Class özellikleri değişiyor. Fakat migrate edilen boş projedeki Class ile ana projenizdeki Class farklı oluyor. Dolayısıyla bazı şeylerin referansına erişilemiyor. Bu Classlara sadece C++ yoluyla ulaşabilirsiniz. Ama size çok basit bir yöntem söyleyeceğim.

Migrate edilen boş unreal projesi var ya hani. Onun içerisindeki unreal exesini silin. Ana projenizdeki Unreal exesini oraya atın. Sonra çalıştırın.
Her şey olduğu gibi açılacaktır. Çünkü Class sabit olarak aktarılmış olacaktır. En kolay çözüm budur.
İkinci çözümü anlatıyorum.

Projenizi migrate ettiniz. Fakat migare edilen boş projeyle işiniz yok. Ana projenizdeki contenti silin, diğer migrate edilip ayıklanmış projedeki contenti tekrar ana projenize aktarın. Böylece sadece gerekli şeyleri bir yere atıp sonra ordan alıp yine kendi projenize atmış olacaksınız. Yani işin için Class girmeyecek exe değiştirmek zorundada kalmayacaksınız.

Fakat ilk yöntem daha basittir.
 
üstad baya bilgili gibisin ya her yorumda varsın sana bir sorum olucak blueprinet mantıklımı kendi oyunumu yapmak istiyorum belki basit bir simulasyıon ya da amon gus gibi basit ama co -op bir oyun bunlar için bp yeterlimi yoksa c++ veyahut javac öğreniymmi
 
üstad baya bilgili gibisin ya her yorumda varsın sana bir sorum olucak blueprinet mantıklımı kendi oyunumu yapmak istiyorum belki basit bir simulasyıon ya da amon gus gibi basit ama co -op bir oyun bunlar için bp yeterlimi yoksa c++ veyahut javac öğreniymmi
Benim oyunum 4 kişiye kadar beraber oynanabilen multiplayer bir korku-aksiyon ve puzzle oyunu.
İçerisinde karmaşık sistemler içeriyor. Fusebox kilidi açma, objeleri doğru yere yerleştirme, yapay zekalarla savaşma ve onlardan kaçıp saklanma, Silah kullanımı ve yetenek kullanımı gibi şeyler bulunuyor.
Ve Ben Blueprint kullanıyorum. C++ veya Java gibi şeyler kullanmıyorum. Dolayısıyla öğrenmene gerek yok vakit kaybettirir sana.
İlk oyununu yap para kazan kendini döndürecek kıvama gel sonrasında boş vaktin olur o zaman öğrenirsin ve daha üstün projeler yaparsın.
Şimdilik Blueprint ile istediğin projeyi %99 yaparsın. Yapamadığın şeyler için nadiren eklenti lazım olabilir onlar da bolca var markette. Şimdi kalkıp C++ işine girişmek mantıklı değil hele de böyle oyunlar için.
 
Benim oyunum 4 kişiye kadar beraber oynanabilen multiplayer bir korku-aksiyon ve puzzle oyunu.
İçerisinde karmaşık sistemler içeriyor. Fusebox kilidi açma, objeleri doğru yere yerleştirme, yapay zekalarla savaşma ve onlardan kaçıp saklanma, Silah kullanımı ve yetenek kullanımı gibi şeyler bulunuyor.
Ve Ben Blueprint kullanıyorum. C++ veya Java gibi şeyler kullanmıyorum. Dolayısıyla öğrenmene gerek yok vakit kaybettirir sana.
İlk oyununu yap para kazan kendini döndürecek kıvama gel sonrasında boş vaktin olur o zaman öğrenirsin ve daha üstün projeler yaparsın.
Şimdilik Blueprint ile istediğin projeyi %99 yaparsın. Yapamadığın şeyler için nadiren eklenti lazım olabilir onlar da bolca var markette. Şimdi kalkıp C++ işine girişmek mantıklı değil hele de böyle oyunlar için.
üstad valla teşekkür ederim kafama çok takılan bir soruydu hele ki kendi oyununu bu şekil yaptıysan daha da iyi nereye baksam c+ öğrenmeliymişim gibi hissetiriyordu valla temmeleri zaten bitirdim sayılır bundan sonra öğreneceklerimi uygulamalı olarak öğrenecem çünkü her şeyi öğrenip bir iş yapmaya kalkışmak mantıksız eğer bişiyi bilmiyorsam yaparken öğrenmem daha mantıklı sonuçta ortada proje yok ve yaparken ihtiyacım olanı öğrenmek daha doğru olur