Forumda bir projeye başlayıp uzun süredir hala bitirememiş çok kişi var. Kolay iş değil tek ya da 3 5 kişi ile proje bitirmek. Oyun tasarlarken beni en çok yoran kısım kodlama ya da başka bişey değil ne yapacağımı düşünmek. Kafamda bir proje var oyun mekaniği %80 tamam amaçlar araçlar vs tamam ama harita tasarlama konusuna gelince hızlı ilerleyemiyorum çok zaman kaybediyorum. Ne tasarlasam nasıl tasarlasam aklıma birşey gelmiyor. UE açıp level desgne geçiyorum iki ağaç iki ev yapayım dedikten sonra devamı aklıma gelmiyor yarım saat düşünmekten sıkılıp kapatıyorum. Ve bazen 1 hafta açasım gelmiyor bazen 1 ay. Bu yüzden de atıyorum 3 ayda bitecek işi 6 ayda bitiremiyorum. Projeye ayırmayı hedeflediğim zamanın %60ı düşünmekle geçiyor ve bir sonuç elde edemeyince de kapatıyorum.
İnternette referans olsun diye ortam tasarımlarına çevre tasarımlarına bakıyorum ama projeye uygulama kısmı pek de öyle olmuyor. Benim durum aslında şey gibi, bir bina yapacaksınız ve binada 10 tane oda var her oda farklı olmalı. 2 tane 3 tane tasarladınız ama diğer kalanlarının içini kendini tekrarlamayacak şekilde doldurmak işte bunu başaramıyorum pek, sırf dolsun diye de doldurmak istemiyorum çünkü ortaya özentisiz şeyler çıkıyor. Bir labirent tasarlarsınız, bir apartman ve daireleri ya da zindan. Ama her kısımlar her odalar her daireler vs farklı olması gerekir. Hayal gücü bir yere kadar ama devamında artık kafa basmıyor. Bir binayı doldurmak kolaydır çünkü gerçek hayatta aşina olduğumuz görüntülerdir. Bir salon nasıl olur bir mutfak nasıl olur biliriz genelde birbirinin aynıdır ve eşyaların odaya göre yerleri bellidir. Ama bunu her dairede farklı hale getirmemiz gerektiği zaman 2 den 3 den sonra artık kafa çeşitlilik yaratma konusunda durmaya başlıyor. Ne önerirsiniz bu konuda acaba?
İnternette referans olsun diye ortam tasarımlarına çevre tasarımlarına bakıyorum ama projeye uygulama kısmı pek de öyle olmuyor. Benim durum aslında şey gibi, bir bina yapacaksınız ve binada 10 tane oda var her oda farklı olmalı. 2 tane 3 tane tasarladınız ama diğer kalanlarının içini kendini tekrarlamayacak şekilde doldurmak işte bunu başaramıyorum pek, sırf dolsun diye de doldurmak istemiyorum çünkü ortaya özentisiz şeyler çıkıyor. Bir labirent tasarlarsınız, bir apartman ve daireleri ya da zindan. Ama her kısımlar her odalar her daireler vs farklı olması gerekir. Hayal gücü bir yere kadar ama devamında artık kafa basmıyor. Bir binayı doldurmak kolaydır çünkü gerçek hayatta aşina olduğumuz görüntülerdir. Bir salon nasıl olur bir mutfak nasıl olur biliriz genelde birbirinin aynıdır ve eşyaların odaya göre yerleri bellidir. Ama bunu her dairede farklı hale getirmemiz gerektiği zaman 2 den 3 den sonra artık kafa çeşitlilik yaratma konusunda durmaya başlıyor. Ne önerirsiniz bu konuda acaba?