mrtcnaslnts

Aktif üye
8 Ara 2019
524
2
38
28
Forumda bir projeye başlayıp uzun süredir hala bitirememiş çok kişi var. Kolay iş değil tek ya da 3 5 kişi ile proje bitirmek. Oyun tasarlarken beni en çok yoran kısım kodlama ya da başka bişey değil ne yapacağımı düşünmek. Kafamda bir proje var oyun mekaniği %80 tamam amaçlar araçlar vs tamam ama harita tasarlama konusuna gelince hızlı ilerleyemiyorum çok zaman kaybediyorum. Ne tasarlasam nasıl tasarlasam aklıma birşey gelmiyor. UE açıp level desgne geçiyorum iki ağaç iki ev yapayım dedikten sonra devamı aklıma gelmiyor yarım saat düşünmekten sıkılıp kapatıyorum. Ve bazen 1 hafta açasım gelmiyor bazen 1 ay. Bu yüzden de atıyorum 3 ayda bitecek işi 6 ayda bitiremiyorum. Projeye ayırmayı hedeflediğim zamanın %60ı düşünmekle geçiyor ve bir sonuç elde edemeyince de kapatıyorum.
İnternette referans olsun diye ortam tasarımlarına çevre tasarımlarına bakıyorum ama projeye uygulama kısmı pek de öyle olmuyor. Benim durum aslında şey gibi, bir bina yapacaksınız ve binada 10 tane oda var her oda farklı olmalı. 2 tane 3 tane tasarladınız ama diğer kalanlarının içini kendini tekrarlamayacak şekilde doldurmak işte bunu başaramıyorum pek, sırf dolsun diye de doldurmak istemiyorum çünkü ortaya özentisiz şeyler çıkıyor. Bir labirent tasarlarsınız, bir apartman ve daireleri ya da zindan. Ama her kısımlar her odalar her daireler vs farklı olması gerekir. Hayal gücü bir yere kadar ama devamında artık kafa basmıyor. Bir binayı doldurmak kolaydır çünkü gerçek hayatta aşina olduğumuz görüntülerdir. Bir salon nasıl olur bir mutfak nasıl olur biliriz genelde birbirinin aynıdır ve eşyaların odaya göre yerleri bellidir. Ama bunu her dairede farklı hale getirmemiz gerektiği zaman 2 den 3 den sonra artık kafa çeşitlilik yaratma konusunda durmaya başlıyor. Ne önerirsiniz bu konuda acaba?
 
  • Beğen
Tepkiler: jetboy_hrn1990
Bende eski çağ MMORPG oyunu yapmaya çalışıyorum. Hiç eski çağda yaşamadım ki. Ona zorlanıyorum. Eski eşyaları modelleme yapacağım fakat görmedim ki :) . Bende 10 sene oynadığım MMORPG oyunu hatırladığım için çeşitli sistemlerini yapabiliyorum. Yoksa düşünmek işi sıkıntı verir. Hobi olarak düşün. Hızlı bitsin diye uğraşmamalısın. Biliyorum zor işler. 3-5 kişi olmaz tek yapmalısın. Şahsen ben güvenemiyorum başkalarına. Çevre tasarımıyla oyun bitmiyor. Oyunu multiplayer yapacaksan tüm sistem değişiyor. Aktörleri sonradan birleştirme yöntemleri de vardır. O sistemleri görev dağılımlarını çoğumuz bilmiyoruz. Düzenli olduğun sürece başarırsın. Sakladığın kod, materialler gibi arşivin olsun. Birikim yapmaya çalış. Üstesinden gelirsin. Sistemi paralel kurmaya çalış fakat tanımını anlatamıyorum beyinin çalışma logları ile alakalı. Ben o şekilde başarabiliyorum. İşlemlerini böl ezbere oluşturduğun kodları kopyalarken (düşünme işi az olduğunda) aklına başka yöntemler gelebiliyor. Zamandan tasarruf olabiliyor. Dediğim gibi düşünme yapısıyla alakalı.
 
  • Beğen
Tepkiler: mrtcnaslnts
Başlangıç olarak mesela MMORPG gibi devasa ekip ve milyonlarca lira bütçe gereken projeler yerine, daha basit ve uzunca uğraşmak yerine daha yapılabilinir oyunlar yapmanız daha iyi olacaktır.

Çünkü o gördüğünüz devasa AAA tipi oyunlar oldukça büyük prodüksiyon ve bütçe gerektiriyor.