mrtcnaslnts

Aktif üye
8 Ara 2019
488
1
27
28
Save load sistemi yaptım ve bu save load eventi karakter BP içinde çalışıyor. Karakter BP içinde olması mı gerekir yoksa başka yerde mi acaba? 
Ve bir de Harita arası geçişlerde karakter bilgilerini Game instance içerisine aktarıp yeni haritaya geçtiğimde Game instance içerisindeki verileri tekrar karaktere çkyim diyorum ve yeni haritaya spawn olduktan sonra da map ismi ve yine karakter verilerini savelesem sistem bu şekilde çalışır mı?
 
KarakterBP, daima mevcut ise ve hep o karakteri kullanıyorsan sıkıntı çıkarmaz. Tabii GameInstance üzerinden ilerletmek daha mantıklı. Oyunu açıp kapatana kadar ki süreyi kapsar bu Instance.
GameMode, server'da yürütmeni sağlar ve tek oyunluktur, buradan olmaması gerekiyor.
GameState ise hem client hem server arası geçiş olanağı sağlar.
Playercontroller'da save yürütmek? Her karakter bir PlayerController'a sahiptir, PlayerController üzerinden yürütmek de karakter ile benzer şeyi verir, fakat karakter değişse bile PlayerController sabit kalacağından karakter içerisinde yürütmektense PlayerController üzerinden Save sistemini yürütmek daha mantıklı. 
Oyun açık ise, instance vardır, Instance'den devam et. Her türlü actor-karakter vb'den alıp Instance'ye aktarıp, Instance içerisinde Save ve Load sistemini yapabilirsin, sorunun cevabı 'evet' oluyor.
 
Peki harita üzerindeki bazı değişiklikleri de yine aynı save slotu üzerine mi eklemeliyim yoksa onlar için ayrı bir save slotu mu oluşturmalıyım. Şu yüzden soruyorum bunu, mesela A haritasında bir düşmanı yok ettim sonra B, C haritalarına geçtiim diyelim. Daha sonra A haritasına tekrar geldiğimde O düşman yok olmuş olması lazım yani tekrar spawn olmicak. Bununla alakalı nasıl bişey önerirsin
 
Karakter yok olacağı için o karakter içerisine save eklememelisin. 1 Game Instance 1 SaveGameSlot'u işini görür. Harita değişse bile game instance vardır ve sabittir.
Tabii eğer sorunu doğru anladıysam...
 
Normalde istediğin yere koyabilirsin save sistemini. Ancak genel manada save sisteminin en uygun olacağı yerler şöyle sıralanbilir. En önceki en güzel yer olur, en sondaki en kötü yer olur. Tabi bunlar genel anlamda. Her oyunun farklı ihtiyaçları olacaktır ve çalıştığı müddetçe çokta sorun değildir.
1. PlayerState/GameState
2. PlayerController
3. PlayerCharacter

GameInstance a bir şey koyup diğer tarafta almak: Evet çalışır ama olması gereken yöntemi öğrenmek istersen: PlayerState in CopyProperties diye bir fonksiyonu var bunun için yapılmış. Normal de onu kullanmalısın eğer doğru yöntemleri öğrenmek ve uygulamak istiyorsan: 
https://docs.unrealengine.com/5.1/e...ne/GameFramework/APlayerState/CopyProperties/
 
serhatwxe' Alıntı:
Karakter yok olacağı için o karakter içerisine save eklememelisin. 1 Game Instance 1 SaveGameSlot'u işini görür. Harita değişse bile game instance vardır ve sabittir.
Tabii eğer sorunu doğru anladıysam...


Harita üzerindeki değişiklikten kastım haritada bulunan örn açılmış bir kapı yada sadece tek sefer yok edilebilecek bir düşman. Çnkü harita her yüklendiğinde yani harita geçişlerinde açılmış kapı kapalı olarak, yok edilen düşman tekrar spawn olmuş şekilde olur. bundan bahsediyordum.

erginegider' Alıntı:
Normalde istediğin yere koyabilirsin save sistemini. Ancak genel manada save sisteminin en uygun olacağı yerler şöyle sıralanbilir. En önceki en güzel yer olur, en sondaki en kötü yer olur. Tabi bunlar genel anlamda. Her oyunun farklı ihtiyaçları olacaktır ve çalıştığı müddetçe çokta sorun değildir.
1. PlayerState/GameState
2. PlayerController
3. PlayerCharacter

GameInstance a bir şey koyup diğer tarafta almak: Evet çalışır ama olması gereken yöntemi öğrenmek istersen: PlayerState in CopyProperties diye bir fonksiyonu var bunun için yapılmış. Normal de onu kullanmalısın eğer doğru yöntemleri öğrenmek ve uygulamak istiyorsan: 
https://docs.unrealengine.com/5.1/e...ne/GameFramework/APlayerState/CopyProperties/

Game instance şuan çalışıyor aslında gayet iyi şekilde. Diğer dediğin konuya da bir göz atarım