FxArch

Yeni üye
16 Kas 2015
9
0
0
(24) Erzincan
[img=640x480]https://www.worldofleveldesign.com/categories/ue4/images/021-indepth-static-mesh-guide-25.jpg[/img]

Herkese merhaba uzun zamandır ara verdiğim ue4 dünyasına tekrar hızlı bir giriş yaptım.  Kendi adıma herşey güzel ilerliyor. 
Daha önce karşılaştığım birçok sorunu çözmeme rağmen kafamdaki soru işaretleri giderek artıyor. 

İlk sorum da şu ki yukarıdaki görselde ki Static mesh in üntündeki kareler tam olarak ne anlama geliyor?

Materyale etkisi var  bunu  biliyorum. 
Uv ile alakalı  olduğunuda biliyorum.
Starter contentin için deki 100x100x100 boyutundaki kübe substance mat atayınca  mat ölçeği tam oturduğunu düşünüyorum bu  doğru bir düşüncemi bilmiyorum.
3ds max ile 100x100x100 bir küp hazırlayıp ue4 de import ediyorum ölçek olarak aynı olmalarına rağmen aynı mat çok küçük bir şekilde kapanıyor çünkü Meshin üstündeki karelerde küçük. 
Teşekkür ederim.
 
Kareler aslında dokuları ölçeklendirebilmen için baz alınabilecek güzel bir detay. Örneğin FPS bir oyunda karakterinin el ve elde tuttuğu eşyaları göz ardı edersen diğer tüm çevre modelleri için dokular hazırlanmadan önce uv ölçeklendirmesini bu kareler ile yapabilirsin. Böylelikle tüm materiallerinde detaylar birbirine yakın olur. Ve UVlerinin en boy orantılarımı doğrumu bunu görebilirsin. Eğer modellerinde kareler dikdörtgen olmuşşsa modelindeki UVlerinin bir eksene doğru uzadığı anlamına gelir. Yani oranları eşit değildir.
 
Vergiğin örnek çok güzeldi teşekkür ederim. Uv ölçeklendirmeyi açabilirmisin. Bu ölçeklendime 3d max üzerinden mi yapılmalı yoksa ue4 üzerinden bir yolu varmı
 
Modelleri hazırladığın yazılımın UV editöründen yapılıyor.

Modellerin üzerindeki materiallerde kullandığun doku dosyalarının model üzerinde koordinat bazlı yerleştirilmesi diyebilirsin. Misal Kurban bayramında kesilen hayvanların derileri yüzülür ve bunlardanda yere koymak için bir çeşit halı yapılırdı. O açılmış hali aslında dokudur. O dokuyu modele yani hayvana oturtma işini UV diğer adı ile unwrap ile yaparsın.

uv_mapping_cube_unwrapped.png
 
İmport Scale ayarı sorunun. Senin 1 metren aslında unrealda 10 yada 100 katına denk geliyor. Ben mayada modelleri yapıyorum. Sahne ayarını cm yada m olarak ayarlıyorsun.


Unrealda modele tıklayıp transform bilgilerinin fotosunu atsana
 
Mattias' Alıntı:
İmport Scale ayarı sorunun. Senin 1 metren aslında unrealda 10 yada 100 katına denk geliyor. Ben mayada modelleri yapıyorum. Sahne ayarını cm yada m olarak ayarlıyorsun.

İmport edilen mesh fiziksel olarak aynı büyüklüğe sahip ama Uv map çok küçük 3dsmax ayarları cm olarak ayarlı çözebilirim  inşallah. Alakan için teşekkür ederim .Ayrıca bir konu açmışsın yardımcı olmak isterdim ama kodlama veya blueprint konusunda yok denecek kadar az bilgim var.

[img=640x480]https://i.imgyukle.com/2019/10/08/ECTgOY.jpg[/img]
 
FxArch' Alıntı:
Mattias' Alıntı:
İmport Scale ayarı sorunun. Senin 1 metren aslında unrealda 10 yada 100 katına denk geliyor. Ben mayada modelleri yapıyorum. Sahne ayarını cm yada m olarak ayarlıyorsun.

İmport edilen mesh fiziksel olarak aynı büyüklüğe sahip ama Uv map çok küçük 3dsmax ayarları cm olarak ayarlı çözebilirim  inşallah. Alakan için teşekkür ederim .Ayrıca bir konu açmışsın yardımcı olmak isterdim ama kodlama veya blueprint konusunda yok denecek kadar az bilgim var.

[img=640x480]https://i.imgyukle.com/2019/10/08/ECTgOY.jpg[/img]

1 unit = 1 meter yapman lazım

yada display unit scale i  meter yapman lazım
 
Mattias' Alıntı:
FxArch' Alıntı:
İmport edilen mesh fiziksel olarak aynı büyüklüğe sahip ama Uv map çok küçük 3dsmax ayarları cm olarak ayarlı çözebilirim  inşallah. Alakan için teşekkür ederim .Ayrıca bir konu açmışsın yardımcı olmak isterdim ama kodlama veya blueprint konusunda yok denecek kadar az bilgim var.

[img=640x480]https://i.imgyukle.com/2019/10/08/ECTgOY.jpg[/img]

1 unit = 1 meter yapman lazım

yada display unit scale i  meter yapman lazım

[img=640x480]https://i.imgyukle.com/2019/10/08/ECgYep.jpg[/img]


Yardımın için Teşekürler. System Unit Scale 1m yapınca aynı oldu  teşekkürler tekrar.