Merhaba topluluk! Unreal Engine 4.18 sürümü yayınlandı. Unreal Engine Türkiye topluluğu olarak yeni sürümde gelen başlıca yenilikleri Türkçe olarak aktarıyoruz. Epic Games, bu sürümünde kullanıcıların talep ettiği içerik türlerini sağlamak için uğraştı. Geliştirilmiş ve genişletilmiş platform desteği sayesinde geliştiricilerin istekleri doğrultusunda Hacimsel Işıkharita(Volumetric Lightmap), Clothing System, Volumetric Fog performans iyileştirmeleri, Apple ARKit ve Google ARCore API entegrasyonu, HTML5 için WebAssembly desteği ve Mobil Platform İyileştirmesi ve 100'e yakın önemli hata düzeltmesi ile kullanıcıların ürünlerini esnek bir şekilde sunmak için ihtiyaçlarını kolaylaştırmayı sağlıyor.

@Ozzy'nin çevirmeye yaptığı katkılar için teşekkür ederiz.

Volumetric Lightmaps

Dinamik bir şekilde ışıklandırma için Indirect Lighthing tekniğini uyguluyorsanız, Grafik İşlemcisi Ünitesi(GPU) tarafından efektif bir şekilde daha önceden hesaplanmış olan ışık bilgilerini daha yüksek kalitede ışıklandırma için Volumetric Lightmap kullanabilirsiniz. Movable olan ışıklandırma seçenekleri için geçerlidir.​

Volumetric Lightmap olmadan olan ışıklandırma:​

image_0.jpg

Volumetric Lightmap kullanımı ile oluşan ışıklandırma:​

image_1.jpg

Clothing Tools

Clothing Tools artık deneysel boyuttan çıktı. İskeletsel Ağ(Skeletal Mesh) üzerinde kolay bir şekilde artık istediğiniz şekilde kumaş tarzı işleri Unreal Editörü üzerinden yaratabiliriz. 
Unreal Engine ile boyama aracı ile basitçe kumaşlar oluşturabilirsiniz. Physical Asset(Fiziksel Varlıklar) ile entegre bir şekilde çalışır. Ayrıca LoD(Level of Detail) özelliklerini uygulayabilirsiniz.

Bu içeriği görmek için üçüncü parti çerezlerine izin vermeniz gerekli.
Daha fazla detay için çerezler sayfasını ziyaret edin.

[align=center]Media Framework Geliştirilmesi

Media Framework 4.18 için önemli şekilde güncellendi ve genişletildi. Gerçek-zamanlı video birleştirme sistemi ve video-over-IP support desteği, çevrimiçi medya akışı Unreal Editör ile entegre edildi. Performans önemli ölçüde geliştirildi. Medya çatısı, C++11'in efektif özelliklerinden yararlanacak. Gecikme ve performans sorunu olmadan medya akışındaki her bir kare akıcı bir şekilde kullanıcıya sunulur. Yüz takip, kamera takip gibi işlemler performans kaybı olmadan sağlanır. Kamera Aygıtını takip etmek için gerekli olan kaynakların Blueprint düğümleri eklendi. ​

Bu içeriği görmek için üçüncü parti çerezlerine izin vermeniz gerekli.
Daha fazla detay için çerezler sayfasını ziyaret edin.

[align=center]Physics Asset Editör(PhAT) Geliştirmeleri
Fiziksel Varlıklar(Phyiscal Assets) üzerinde fonksiyonel olarak geliştirilebilinir yöntemler eklendi. Artık yeni bir UI tasarımına sahip olan editör üzerinde Skeleton View ve Graph View seçenekleri ile sahip olunan fiziksel sınırlamaları geliştiriciler daha iyi şekilde takip edebilecek. Animasyonlar PhAT içerisinde istenilen zamanda durma, ilerleme ve iptal işlemi uygulanabilinir.​

Bu içeriği görmek için üçüncü parti çerezlerine izin vermeniz gerekli.
Daha fazla detay için çerezler sayfasını ziyaret edin.

[align=center]Apple ARKit iOS 11 Desteği
iOS'un daha önceki sürümlerinde bulunan Artırılmış Gerçeklik (AR) desteği iOS 11 için de geldi.​

Bu içeriği görmek için üçüncü parti çerezlerine izin vermeniz gerekli.
Daha fazla detay için çerezler sayfasını ziyaret edin.

Gelişmiş Materyal Ön İzleme Görünümü
Material Editörü ve Material Instance Editörü, artık materyalinizi görünüm penceresinde ön izleme için gelişmiş ön izleme sahnelerine sahiptir. ​
Bu, sahne aydınlatması ve environment cube map gibi görünüm ayarlarını değiştirebilirsiniz.​
Ön izleme ayarlarını Window > Preview Scene Settings altında değiştirebilirsiniz.​

image_17.jpg

Volumetric Fog için Önceden Hesaplanmış Işıklandırma
Volumetric Fog, önceden hesaplanan aydınlatmayı yerdeki konumuna ekliyor: Volumetric Lightmapleri kullanarak, indirect ışıkların Lightmaplerde saklanan Stationary ışıkların sislere etki etmesini sağlıyor. Static ve Emissive ışıklar, Volumetric Lightmaplerine entegre olduklarından sisin herhangi bir maliyeti olmadan etkilenirler. Bu sayede performans düşmesi yaşanmıyor.​

image_2.png

Mobil Platform için Boyut ve Performans İyileştirme
Android cihazlar için resmi bir kamera eklentisi geldi. Unreal Engine artık Android cihazlarda ön ve arka kameralara erişimi sağlamak için isteğe bağlı bir eklentiye sahip. Yeni eklentinin etkinleştirilmesi için yapılması gerekenler; Android Manifest gereksinimlerini seçmek için Proje Ayarları panelini tıklayın. APK'lar oluşturmak için artık Grandle varsayılan seçenek olarak belirtildi. Proje ayarlarından APK derleyicisini değiştirebilirsiniz.​

image_15.jpg

Yeni LLM Düşük Düzeyli Bellek İzleyicisi
İkinci bir şekilde hafıza hesaplaması olmadan artık bellekte bulunan bileşenler için kullanılan maksimum hafızayı görebileceksiniz.​

image_11.jpg

Dizileri Editör Üzerinden Yeniden Sıralama
Blueprintler ve C ++ ile kurulan tüm diziler varsayılan olarak yeniden sıralanıp düzenlenebilir.​

Bu içeriği görmek için üçüncü parti çerezlerine izin vermeniz gerekli.
Daha fazla detay için çerezler sayfasını ziyaret edin.

[align=center]Blendspace Editör Kullanım İyileştirmeleri
Shift tuşunu basılı tutarken pinin imleci takip etmesi yerine, Ön İzleme Pininin (yeşil) gridlerin üzerinden sürükleyebilirsiniz. Kısacası 4.15 sürümünde gelen ön izleme sistemi kaldırıldı ve eski sisteme geri dönüldü.​


Editör İçi Yerelleştirme Ön İzleme
Play In Editor(PIE) çalışırken oyunun yerelleştirmesini ön izleme olanağını ve farklı dillerde widgetları ön izlemek için UMG düzenleyicisinde yer alma özelliği eklendi. 
Daha öncesinde Standalone Game ile ön izleme yapılabiliyordu.​


Blueprint Global Şekilde Bulmak
Artık Blueprint Editor penceresinin açık olmasını gerektirmeden "Find in all Blueprints" araması gerçekleştirmek artık mümkün. 4 adede kadar genel "Bulunan Blueprintler" sekmeleri artık açık kalabilir ve / veya herhangi bir anda başka bir pencereye yerleştirilebilir. Bunlar ana "Pencere" menüsünde artık mevcut.​


https://youtu.be/ClMXpWs3YxE[/SIZE]

Unreal Engine için Visual Studio Code Desteği
Artık Unreal Engine için Visual Studio Code kullanabilirsiniz.
image_12.png


Unreal Engine Türkiye Topluluğu olarak 4.18 sürümü ile ilgili gelen başlıca özellikleri Türkçe olarak aktardık. ​
Sürüm hakkında daha detaylı bilgiler için lütfen bu linke tıklayın.​
Bizi takip etmeye devam edin.​