disappearer

Yeni üye
25 Eki 2023
2
0
0
Belirtilmemiş
Merhaba, Unreal Engine'yi yeni yeni kullanmaya başladım, asset yapsam UE marketplace'den düzgün bir kazanç sağlayabilir miyim?
Önceden Unity Asset Store çapulcusu ile çok sorun yaşadım, size Unity asset store'u anlatayım, bir çok karakter kontrolcüsü, dağ taş controller'i UI bileşenleri falan yaptım ama programlama bazlı şeylerin yani scriptlerin hiçbir değeri yok Unity asset store'da, bazı integrasyonlar dışında kimse çok detaylı ve çok profesyonelce olmadığı sürece oyun mekaniği veya bileşen falan pek satın almıyor, bir kaç tane satılan oyun mekaniği var sadece, onlarda zaten bireysel yapılan ürünler değiller, stüdyonun biri yapmış, tek başına oturup yeni bir yönde asset geliştireye çalışayım yaratıcı olayım diye bir şey yapmaya kalkıp bunuda "çok profesyonelce" yapmaya kalkarsan cidden çok zamanını ve eforunu alıyor ama değip değmeyeceği belli değil. Ben 2D oyun sistemi yaptım, sanki yarım bırakılmış bir oyun gibi oldu, duvarlara tutunma, yayı çekip fare yönüne ateş etme, ata binme, npc iler konuşva vs. bir çok şey vardı, hatta inspector'leri bile stilize ettm baya şekil görünüyordu ama gel gör ki kimse satın almadı... siz tahmin edin hayal kırıklığını. Bunun dışında integrasyonlar çok tutuyor, chatgpt ile konuşan npc diye asset yapsan kapışırlar ama onun için de biraz kaynak lazım.

Zaten inceleme yapan ekipte ayrı bir kıl, saf scriptlerden oluşan şeyleri çok fazla sayıda dosya yoğunluğun sahip değilse kabul etmiyor beyefendiler,  programlama işlerini bırakıp piyasası var mı diye 3d model öğrenmeye başladım şu son derece basit hazine sandığı modelini "https://sketchfab.com/3d-models/medieval-treasure-chest-599bc7bfe7054502a180fe8b9f1e8784 ", kabul ettiler, 
"https://sketchfab.com/3d-models/classic-muscle-car-121e1a3b60d44393bfb3be7003a044d4" bu modeli hakaret eder gibi "bu çok basit bir model" deyip kabul etmediler, :) çok sövdüm... Zaten dandik assetler satılmışta satılmış, satılmışta satılmış, sen yarım kalmış oyun gibi bir asset yapıp yüklüyorsun, öne çıkarmıyorlar, adam kayırmaca var gibi geldi bana, zaten oyun desen play store için unity ile 2 adet oyun yaptım, biri bir süre sonra google tarafından apiniz eski diye silindi, diğeride indirilmedi, Unity ile yapılan orta çaplı oyunlar, Commandos 2 HD Remaster gibi, çoğunlukla ya çok buglu falan oluyor ya da tutmuyor.

Bende tüm assetlerimi unity asset store mel'unundan sildim, destek ekibine de iyi bir kaydım çıktım, Unreale geçtim. 
Bu süreçleri anlattım çünkü şunu sormak istiyorum Unreal ile de aynı tecrübeleri yaşar mıyım? 
Ve de UE market place de ne tür ürünler daha çok satılıyor? 3D modeller mi yoksa bileşenler mi, ne denir bilmiyorum o yüzden script diyeceğim, c++ dosyalarından oluşan script'ler mi daha çok satılıyor?
Daha önemli bir soruda hangi amatör işler daha çok satılıyor, ben 3D olarak profesyonel modeller yapamam, yazılım desen yazıyoruz "basit" diyorlar bilmiyorum burada da "basit" derler mi, yani çok profesyonel olmaya çalışmadan böyle bireysel çalışmalar bakımından marketin satın alma hacmi var mı? Unityde amatör işleri geç, orta seviye ürünleri bile hiç satın almıyorlar cidden.
 
Şöyle bir şey var. Kod pluginler, script ler ve buna benzer sistemler, 3D assetlere göre her zaman daha az satılacaktır. Bunun Unreal, Unity, veya CryEngine ya da hangisi ise alakası yok. Doğası itibari ile böyle. Bunun sebeplerini istersen şöyle:
  1. Büyük şirketler zaten kendileri kendi sistemlerini yapabiliyorlar ve kendi sistemlerini yapmak çok daha etkin. Neden projelerini kendilerine çalışmayan üçüncü bir kişiye dayandırsınlar. Özellikle bu tek bir kişi ise. Mesela son versiyona yükseltmek istediklerinde o plugin yazarı henüz yeni versiyona hazır değil benim plugin i dese, ben çalışmıyorum artık dese. Kos koca firma bir tane adamı beklemek zorunda kalırdı. Bir çok büyük firma satılan plugin, script, sistem her ne ise, çok çok faydalı da olsa, muhteşem de olsa sırf kendilerini bağlamak istemedikleri için satın almıyorlar.
  2. Yazılım geliştirmede çoğu zaman bir şeyi sıfırdan yapmak, modifiye etmekten daha kolaydır. Özellikle bu küçük bir script ya da kod parçası ise. Satın alınan şeyin mutlaka kendilerine uymayan yerleri olacaktır. Ayrıca satın alınan şeyi öğrenmek gerekecektir. Sonradan modifiye etmek te zor olacaktır.
  3. Bir plugin veya sistemi oyununuza entegre ettiğinizde ona bağlı kalmak zorundasınız. Sistemi ekstra kod plugin veya sistemlerle doldurdukça, "a bu plugin bununla uyumsuz muş", "bu plugini nasıl şununla entegre edeceğim.", "bu pluginin şu özelliği başka bir plugin in bu özelliğini engelliyor" vb. sorunlar baş göstermeye başlayacaktır. O noktada sistem kilitlenecektir.
  4. Küçük firmaların veya indie lerin genellikle mali olarak çok para verecek durumu olmuyor. Kaldı ki oyun geliştirme işine giren insanlar zaten bu sistemleri kendileri de yapabiliyor oluyorlar. Ve yukarıdaki maddeler onlar için de geçerli.

Sonuç olarak engine ne olursa olsun 3D assetlerin satılma potansiyelleri kod sistemlerine göre her zaman daha fazla. 3D assetlerin ise oyun asseti olması, kolay entegre edilebilmesi vb. şeylere daha çok bakılıyor. Eğer daha çok satan 3D asset yapmak istiyorsan şunlara dikkat edebilirsin:

 1. Herkesin kullanmak isteyeceği tarz şeylere odaklan. Daha genel geçer şeyler olsun mesela. 20 ayrı çeşit duvar ve kapı içeren asset bundle ı  bir yaratık assetine göre çok satar. Çünkü duvara herkesin ihtiyacı olur ama yaratık öyle değil. Konsepti uymaz, yapısı uymaz, animasyonu uymaz gibi gibi. Ama içinde bina olan her oyun bir duvar assetine ihtiyaç duyacaktır. Hem daha ucuz olur hem yapmakta daha kolaydır. Sürümden kazanırsın. ( Başka örnek, sokaklarda olabilecek proplar, kutu çöp direk vb.)
 2. Modüler sistemler. Mesela SciFi koridor oda oluşturabileceğin setler. Eğer senin asset bundle ın ile 20 farklı çeşit SciFi oda yapılabiliyorsa çok satarsın. Küçük parçalardan oluşacak ama lego gibi birleştirince farklı farklı görüntüler elde edilecek.
 3. 3D model kalitesi. Herkes kaliteli asset almak ister. Çoğu oyun geliştirici, konuyu bildiği için bir asset e baktığında onun kaliteli mi kalitesiz mi olduğunu direk anlar.
 
Her zaman karakter veya animasyonlar daha fazla satar. Çünkü oyun motoruyla uğraşan bir adam zaten ilk önce koda girişmiştir. Yani kodlama kısmında çok eksiği yoktur ve bir şekilde halledebilir. Fakat bu ekip az ise modelleme başlı başına bir derttir ve bu yüzden model arayışına girilir.
Ben kendimden örnek vermek istesem şöyle söylerdim : Beni en çok zorlayan şey karakter aramaktı ve animasyon. Bana animasyon ve karakter sağlansa tüm oyunları yaparım ben. Zaten oyunumda ki çok satın alım karakter ve animasyonları üzerine. Realistic karakter yaparsan yüksek fiyata satarsın.
 
Aslında 3D Modelleme yapmak ilgimi çeken bir alan değil, bunu yaparken keşfettim ama en azından bir miktar kazanç sağlayabilir diye uğraştım, son gelişmeler ışığında gördüm ki öyle biraz ezbere, biraz detaylara dikkat edip, biraz da geçiştirilip kazanç sağlanılabilecek bir şey olmaktan çıkmış anladığım kadarıyla, adamlar bayağı "profesyonel" işler istiyor... Demek istediğim bunları kendimi zorlayarak çizdim, çizimin her bir saniyesinde matematikçinin birinin edebi şiir ezberlemeye çalışması gibi hissettim 
biggrin.png
, yani biraz zevkli ama bazı kısımları aşırı sıkıcı, bazı yerleri geçiştirip güzel bir görüntü elde edip satamayacaksam, sketchfab'in yönergeler yazısındaki gibi öyle topolojiyi didik didik edip, obsesif gibi verticleler UV haritalar arasında boğulacaksam ohooooooo, yazarken bile bunaldım yahu! ben bu alanla uğraşamam sanırım. Şimdiye dek yapmış olduğum tüm 3D modellerim bu hesabımda bulunuyor https://sketchfab.com/st4lwart ve restricted content olduğu için burada görünmeyen şu karakter modeli var:   https://sketchfab.com/3d-models/vampires...90462ceb0f 
biggrin.png
.
Şimdi ben bunlar ile sketchfab'e de başvurdum, adamlar email atıp lafı fazla dolandırmadan "senin modellerin dandik" deyip beni reddetti arkadaşlar, ama 3D alan benim pek ilgimi çeken bir alan olmadığı için benim 3D konusunda maximumum bunlar, en fazla şu araba modeli ile karakter modellinden çok sayıda yaparım ama onlarda zaten sketchfab tarafından beğenilmemiş anladığım kadarıyla. Aslında Sketchfab da daha kötü modellerin satıldığını gördüm ama hakikaten benim modeller onlardan bile kötüyse belirtebilirsiniz bunda alınılacak bir durum yok, çok kötüyse çok kötü 
biggrin.png

Bence bu siteler daha fazla kaliteli olmaya ve daha fazla büyümeye falan çalışıyor, yapay zekanın yol açtığı yusuf yusuf mu desem, rekabet mi desem bilemedim.

Galiba oyun geliştirme alanında ben asset yapmaya çalışmak yerine direkt oyun yapsam daha iyi sonuç elde edebilirim. Oyun geliştirme süreçleri hakkında hiçbir fikri olmayan market temsilcileri ile falan uğraşmamış olurum. Daha önce küçük çaplı indie oyunların programlama kısmında yer almışlığım var. Play store veya Steam gibi hangi platformlara yüklemek indie veya amatör oyunlar için daha avantajlı olur bu konuda fikir belirtirseniz sevinirim.
 
merhaba unreal engine 5 den bir oyun yaptık fakat unreal marketplace deki ücretsiz olan öğeleri kullandık bunlar telif hakkı teşhil edermi? sıkıntı yaşarmıyız ek olarak bazı animasyonları mixamo dan aldık ücretsiz veriliyordu aynı şekilde.
 
ahmetsonmez' Alıntı:
merhaba unreal engine 5 den bir oyun yaptık fakat unreal marketplace deki ücretsiz olan öğeleri kullandık bunlar telif hakkı teşhil edermi? sıkıntı yaşarmıyız ek olarak bazı animasyonları mixamo dan aldık ücretsiz veriliyordu aynı şekilde.

Oyunu unreal engine ile yaptığınız sürece marketplacedeki her şeyi kullanabilirsiniz tabi ücretsiz veya ücretli almış olmanız şartıyla.Mixamo da dediğiniz gibi ücretsiz olduğu için oyunun içinde olmak şartıyla kullanırsınız