Merhaba, Unreal Engine'yi yeni yeni kullanmaya başladım, asset yapsam UE marketplace'den düzgün bir kazanç sağlayabilir miyim?
Önceden Unity Asset Store çapulcusu ile çok sorun yaşadım, size Unity asset store'u anlatayım, bir çok karakter kontrolcüsü, dağ taş controller'i UI bileşenleri falan yaptım ama programlama bazlı şeylerin yani scriptlerin hiçbir değeri yok Unity asset store'da, bazı integrasyonlar dışında kimse çok detaylı ve çok profesyonelce olmadığı sürece oyun mekaniği veya bileşen falan pek satın almıyor, bir kaç tane satılan oyun mekaniği var sadece, onlarda zaten bireysel yapılan ürünler değiller, stüdyonun biri yapmış, tek başına oturup yeni bir yönde asset geliştireye çalışayım yaratıcı olayım diye bir şey yapmaya kalkıp bunuda "çok profesyonelce" yapmaya kalkarsan cidden çok zamanını ve eforunu alıyor ama değip değmeyeceği belli değil. Ben 2D oyun sistemi yaptım, sanki yarım bırakılmış bir oyun gibi oldu, duvarlara tutunma, yayı çekip fare yönüne ateş etme, ata binme, npc iler konuşva vs. bir çok şey vardı, hatta inspector'leri bile stilize ettm baya şekil görünüyordu ama gel gör ki kimse satın almadı... siz tahmin edin hayal kırıklığını. Bunun dışında integrasyonlar çok tutuyor, chatgpt ile konuşan npc diye asset yapsan kapışırlar ama onun için de biraz kaynak lazım.
Zaten inceleme yapan ekipte ayrı bir kıl, saf scriptlerden oluşan şeyleri çok fazla sayıda dosya yoğunluğun sahip değilse kabul etmiyor beyefendiler, programlama işlerini bırakıp piyasası var mı diye 3d model öğrenmeye başladım şu son derece basit hazine sandığı modelini "https://sketchfab.com/3d-models/medieval-treasure-chest-599bc7bfe7054502a180fe8b9f1e8784 ", kabul ettiler,
"https://sketchfab.com/3d-models/classic-muscle-car-121e1a3b60d44393bfb3be7003a044d4" bu modeli hakaret eder gibi "bu çok basit bir model" deyip kabul etmediler, çok sövdüm... Zaten dandik assetler satılmışta satılmış, satılmışta satılmış, sen yarım kalmış oyun gibi bir asset yapıp yüklüyorsun, öne çıkarmıyorlar, adam kayırmaca var gibi geldi bana, zaten oyun desen play store için unity ile 2 adet oyun yaptım, biri bir süre sonra google tarafından apiniz eski diye silindi, diğeride indirilmedi, Unity ile yapılan orta çaplı oyunlar, Commandos 2 HD Remaster gibi, çoğunlukla ya çok buglu falan oluyor ya da tutmuyor.
Bende tüm assetlerimi unity asset store mel'unundan sildim, destek ekibine de iyi bir kaydım çıktım, Unreale geçtim.
Bu süreçleri anlattım çünkü şunu sormak istiyorum Unreal ile de aynı tecrübeleri yaşar mıyım?
Ve de UE market place de ne tür ürünler daha çok satılıyor? 3D modeller mi yoksa bileşenler mi, ne denir bilmiyorum o yüzden script diyeceğim, c++ dosyalarından oluşan script'ler mi daha çok satılıyor?
Daha önemli bir soruda hangi amatör işler daha çok satılıyor, ben 3D olarak profesyonel modeller yapamam, yazılım desen yazıyoruz "basit" diyorlar bilmiyorum burada da "basit" derler mi, yani çok profesyonel olmaya çalışmadan böyle bireysel çalışmalar bakımından marketin satın alma hacmi var mı? Unityde amatör işleri geç, orta seviye ürünleri bile hiç satın almıyorlar cidden.
Önceden Unity Asset Store çapulcusu ile çok sorun yaşadım, size Unity asset store'u anlatayım, bir çok karakter kontrolcüsü, dağ taş controller'i UI bileşenleri falan yaptım ama programlama bazlı şeylerin yani scriptlerin hiçbir değeri yok Unity asset store'da, bazı integrasyonlar dışında kimse çok detaylı ve çok profesyonelce olmadığı sürece oyun mekaniği veya bileşen falan pek satın almıyor, bir kaç tane satılan oyun mekaniği var sadece, onlarda zaten bireysel yapılan ürünler değiller, stüdyonun biri yapmış, tek başına oturup yeni bir yönde asset geliştireye çalışayım yaratıcı olayım diye bir şey yapmaya kalkıp bunuda "çok profesyonelce" yapmaya kalkarsan cidden çok zamanını ve eforunu alıyor ama değip değmeyeceği belli değil. Ben 2D oyun sistemi yaptım, sanki yarım bırakılmış bir oyun gibi oldu, duvarlara tutunma, yayı çekip fare yönüne ateş etme, ata binme, npc iler konuşva vs. bir çok şey vardı, hatta inspector'leri bile stilize ettm baya şekil görünüyordu ama gel gör ki kimse satın almadı... siz tahmin edin hayal kırıklığını. Bunun dışında integrasyonlar çok tutuyor, chatgpt ile konuşan npc diye asset yapsan kapışırlar ama onun için de biraz kaynak lazım.
Zaten inceleme yapan ekipte ayrı bir kıl, saf scriptlerden oluşan şeyleri çok fazla sayıda dosya yoğunluğun sahip değilse kabul etmiyor beyefendiler, programlama işlerini bırakıp piyasası var mı diye 3d model öğrenmeye başladım şu son derece basit hazine sandığı modelini "https://sketchfab.com/3d-models/medieval-treasure-chest-599bc7bfe7054502a180fe8b9f1e8784 ", kabul ettiler,
"https://sketchfab.com/3d-models/classic-muscle-car-121e1a3b60d44393bfb3be7003a044d4" bu modeli hakaret eder gibi "bu çok basit bir model" deyip kabul etmediler, çok sövdüm... Zaten dandik assetler satılmışta satılmış, satılmışta satılmış, sen yarım kalmış oyun gibi bir asset yapıp yüklüyorsun, öne çıkarmıyorlar, adam kayırmaca var gibi geldi bana, zaten oyun desen play store için unity ile 2 adet oyun yaptım, biri bir süre sonra google tarafından apiniz eski diye silindi, diğeride indirilmedi, Unity ile yapılan orta çaplı oyunlar, Commandos 2 HD Remaster gibi, çoğunlukla ya çok buglu falan oluyor ya da tutmuyor.
Bende tüm assetlerimi unity asset store mel'unundan sildim, destek ekibine de iyi bir kaydım çıktım, Unreale geçtim.
Bu süreçleri anlattım çünkü şunu sormak istiyorum Unreal ile de aynı tecrübeleri yaşar mıyım?
Ve de UE market place de ne tür ürünler daha çok satılıyor? 3D modeller mi yoksa bileşenler mi, ne denir bilmiyorum o yüzden script diyeceğim, c++ dosyalarından oluşan script'ler mi daha çok satılıyor?
Daha önemli bir soruda hangi amatör işler daha çok satılıyor, ben 3D olarak profesyonel modeller yapamam, yazılım desen yazıyoruz "basit" diyorlar bilmiyorum burada da "basit" derler mi, yani çok profesyonel olmaya çalışmadan böyle bireysel çalışmalar bakımından marketin satın alma hacmi var mı? Unityde amatör işleri geç, orta seviye ürünleri bile hiç satın almıyorlar cidden.