Refik

Yeni üye
1 Şub 2018
4
0
0
(34) İstanbul Anadolu
Selamlar aranızda yeni yeni başlayan birisiyim henüz acemi sayılırım kendime ufak bir senaryo hazırlıyorum kafamda ki oyunun başı için ancak her ne yaptıysam Işıklandırmalar Build edildikten sonra aşağıda ki resimdede gördüğünüz gibi yol kap kara kalıyor 

JQAlWn.png


Bunun dışında sadece bu sahnede build yaparken en az 10 15 dakika aldı (Işıklandırmalar) bunun bir kısa yönet mi yok mu ? Veya benim yanlışım mı var?
 
Landscape ve foliage da işin içine girdi mi build süreleri uzar malesef. Dinamik aydınlatma(movable directional light) kullanabilirsiniz onun yerine ama tabi oyununuzun türüne bağlı birşey. Denemeniz lazım.

Yolun build öncesi nasıl olduğunu gösterebilir misiniz? Bir de yol için kullandığınız modelin lightmap UV si var mı?
 
Tabi ki yolun buildden önceki hali bu:  
W7kG4P

W7kG4P.png

Buda yolun texture kısmı: 


6JPyQE.png



movable directional light 
demişsiniz bu tam olarak nedir İnternetten bakındım ama tam olarak anlayamadım oyunumu orta boyutlu açık dünya yapmayı planlıyorum aksiyon türünde paralı askerin hikayesini anlatacak olan bir şey olarak düşündüm günümüzde geçen bir zaman.. Eğer bu ilk sahneyi bitirebilirsem destek alabilir ekip arkadaşları bulabilirim diye düşünüyorum ancak bu build gerçekten canımı sıkıyor hem yavaş hemde çıkan görüntü beklediğim gibi olmayınca buildi beklediğim zaman boşa geçmiş oluyor.. Eğer çözüm bulabilirsek sizlerle gerçekten çok minnettar olurum
 
Open world tarzında olacaksa statik aydınlatma ile hiç uğraşmayın o zaman.
Sahnede güneşi simgeleyen Directional light'ı seçin, details panelinde Static, Stationary ve Movable seçeneklerini göreceksiniz. Movable seçerseniz artık ışık dinamik olacaktır. Ardından World Settings'e gidip Force No Precomputed Lighting checkbox'ını arayın ve etkin hale getirin. Son bir kez Build yaptırın(bu varolan lightmapleri ortadan kaldırmaya yarayacak)
Tabi şimdi dinamik aydınlatma kullanacağınız için gölgede kalan yerler karanlık olacaktır. Level içinde yoksa yeni bir tane SkyLight ekleyin, onu da Movable yapın. Directional light ve SkyLight ayarlarıyla oynayın istediğiniz görüntüyü elde edene kadar.
 
[UETR]Jacky' Alıntı:
Open world tarzında olacaksa statik aydınlatma ile hiç uğraşmayın o zaman.
Sahnede güneşi simgeleyen Directional light'ı seçin, details panelinde Static, Stationary ve Movable seçeneklerini göreceksiniz. Movable seçerseniz artık ışık dinamik olacaktır. Ardından World Settings'e gidip Force No Precomputed Lighting checkbox'ını arayın ve etkin hale getirin. Son bir kez Build yaptırın(bu varolan lightmapleri ortadan kaldırmaya yarayacak)
Tabi şimdi dinamik aydınlatma kullanacağınız için gölgede kalan yerler karanlık olacaktır. Level içinde yoksa yeni bir tane SkyLight ekleyin, onu da Movable yapın. Directional light ve SkyLight ayarlarıyla oynayın istediğiniz görüntüyü elde edene kadar.

Dediğini şuanda deniyorum sonucu paylaşacağım ((sordu gitti dememeniz için yazıyorum spam/flood olarak geçmesin lütfen.. :) )


Böyle bir şey yapabileceğimi sanmıyordum bile! Gerçekten çok yardımcı oldu üstelik light build'e bile gerek yok! 
Çok teşekkür ederim!


2J1Jmq.png
 
[UETR]Jacky' Alıntı:
Open world tarzında olacaksa statik aydınlatma ile hiç uğraşmayın o zaman.
Sahnede güneşi simgeleyen Directional light'ı seçin, details panelinde Static, Stationary ve Movable seçeneklerini göreceksiniz. Movable seçerseniz artık ışık dinamik olacaktır. Ardından World Settings'e gidip Force No Precomputed Lighting checkbox'ını arayın ve etkin hale getirin. Son bir kez Build yaptırın(bu varolan lightmapleri ortadan kaldırmaya yarayacak)
Tabi şimdi dinamik aydınlatma kullanacağınız için gölgede kalan yerler karanlık olacaktır. Level içinde yoksa yeni bir tane SkyLight ekleyin, onu da Movable yapın. Directional light ve SkyLight ayarlarıyla oynayın istediğiniz görüntüyü elde edene kadar.
 
Refik' Alıntı:
Gölgelerde ki karatıyı nasıl azaltabilirim? Gölge kışımlar çok karanlık

SkyLigt ve DirectionlaLight ı Movable yapın ardından skylightın ayarlarından occulusion tinti siyah beyaza doğru çekin bu siyahlığı azaltıcaktır.
Min Occulusionu arttırarakda siyahlıkları azaltabilirsiniz extra olarak daha fazla aydınlık istiyorsanız İndirect Lightning intensity ve SkyLight intensity i
arttırabilirsin.World Settingsden Lightmass Settingse gelin lightting level scale 4 altındakini ise 100 yapabilirsiniz daha fazla dynamic lightning için bunları yaptıktan sonra build yapın sorun ortadan kalkıcaktın büyük ihtimalle.

Sadece Yolun parlalığını arttırmak için yolun materialine gelin base colora bağladığınız texture nin önüne speedtreecolorvariation getirin ardından multiply koyun multiplini a sını speedtreecolorvariationa bsini ise scalar parameter yapın ve bunun adını brightness yani parlaklık koyun artından multipliyi base color a bağayın ardından materyali sağ tıklayıp create material instance diyin bu instance yi materyale bağlayın brightnessi arttırdıkça yolun parlaklıgı da artacaktır kolay gelsin :)
 
Tuqayqokce09' Alıntı:
...extra olarak daha fazla aydınlık istiyorsanız İndirect Lightning intensity ve SkyLight intensity i
arttırabilirsin.World Settingsden Lightmass Settingse gelin lightting level scale 4 altındakini ise 100 yapabilirsiniz daha fazla dynamic lightning için bunları yaptıktan sonra build yapın sorun ortadan kalkıcaktın büyük ihtimalle.

Bunların hiçbirisinin dinamik aydınlatmaya etkisi yoktur.

Min Occlusion ve Occlusion Tint de mesh distance fields kullanılıyor ise çalışır, ki şu durumda söz konusu değil.

Speedtreecolorvariation ise ağaçlara konumuna göre farklı tonda renk verip daha doğal görünmelerine yarayan bir fonksiyondur sadece.