MMORPG  dersi arayanlara şöyle küçük bi tutorial var onu buraya koyuyum belki yararlanan olur.
Bu içeriği görmek için üçüncü parti çerezlerine izin vermeniz gerekli.
Daha fazla detay için çerezler sayfasını ziyaret edin.
 
Ya ben şöyle söyliyim. İlk olarak fps den başlayalım düzgünce öğrenelim. Envanter sistemi olsun.Mermi şarjör.Can gitme olayı ölme olayı kan sıçaraması.Animsyonlar.Doğru ışıklandırma teknikleri.yürüme koşma yüzme gibi olaylar fps türünde ilk önce yapılsın daha sonra mmorpg gibi sistemlere geçeriz çünkü orada daha zorları var.Altyazıları falan halletmemiz gerekiyor.Bence ilk düzenli olarak fps nin her şeyinin öğretilmesi gerek.Daha iyi olur..
 
TornadoTT' Alıntı:
MMORPG  dersi arayanlara şöyle küçük bi tutorial var onu buraya koyuyum belki yararlanan olur.
Bu içeriği görmek için üçüncü parti çerezlerine izin vermeniz gerekli.
Daha fazla detay için çerezler sayfasını ziyaret edin.

leonscottkfm' Alıntı:
Ya ben şöyle söyliyim. İlk olarak fps den başlayalım düzgünce öğrenelim. Envanter sistemi olsun.Mermi şarjör.Can gitme olayı ölme olayı kan sıçaraması.Animsyonlar.Doğru ışıklandırma teknikleri.yürüme koşma yüzme gibi olaylar fps türünde ilk önce yapılsın daha sonra mmorpg gibi sistemlere geçeriz çünkü orada daha zorları var.Altyazıları falan halletmemiz gerekiyor.Bence ilk düzenli olarak fps nin her şeyinin öğretilmesi gerek.Daha iyi olur..

Sorun MMO kısmında zaten. Inventory, Item, Quest...vb sistemler varsa RPG'dir o. Verilen örnekte "network" yok dolayısı ile "Multiplayer Online RPG" değil. "Massively" hiç değil. Sorun "network" alt yapısından çok "Actor Replication" network maliyeti, çok fazla oyuncunun olmasından kaynaklı bant genişliği problemlerini beraberinde getiriyor.
 
Koskoca MMO yu bir tutoriale sığdıramazlar zaten.Ama demek istediğini anladım multiplayer kısmında sıkıntı yaşanıyor.
Wow gibi bi dev varken neden mmorpg istiyosunuz merak ettim?
 
TornadoTT' Alıntı:
Koskoca MMO yu bir tutoriale sığdıramazlar zaten.Ama demek istediğini anladım multiplayer kısmında sıkıntı yaşanıyor.
Wow gibi bi dev varken neden mmorpg istiyosunuz merak ettim?

Fps olarak CoD var,BF var.

Open world GTA var,anlayacağın her türde kendini kanıtlamış oyunlar var.

Herkes senin gibi düşünseydi CoD çıkmamış olacaktı mesela ;)
 
SoloWarrior' Alıntı:
TornadoTT' Alıntı:
Koskoca MMO yu bir tutoriale sığdıramazlar zaten.Ama demek istediğini anladım multiplayer kısmında sıkıntı yaşanıyor.
Wow gibi bi dev varken neden mmorpg istiyosunuz merak ettim?

Fps olarak CoD var,BF var.

Open world GTA var,anlayacağın her türde kendini kanıtlamış oyunlar var.

Herkes senin gibi düşünseydi CoD çıkmamış olacaktı mesela ;)

Evet ama MMORPG türünde ne kadar farklı bişey yapabilirsinki?Hepsi birbirine benziyo o yüzden dedim.Ama diğer türlerde çok değişik şeyler çıkabiliyo.
 
TornadoTT' Alıntı:
Evet ama MMORPG türünde ne kadar farklı bişey yapabilirsinki?Hepsi birbirine benziyo o yüzden dedim.Ama diğer türlerde çok değişik şeyler çıkabiliyo.

Bu argümana hiç de katılmıyorum.

Bir oyun tarzı ne olursa olsun; çok özgün sistemler, grafikler, oynanış, zevk...vb barındırıyorsa; iyi işler yapar. Onları bir kenara bırakırsak; bence şu aşağıdaki tarzlar, çok kötü işler çıkarılmazsa her zaman ilgi çekicidir ve ek özelliktir. Bunları barındıran oyunlar genellikle en başından ek puan almış gibi görülür.

1. "Multiplayer" olması, özellikle de MMO,
2. "Crafting" ve/veya "Building" içermesi,
3. "Role Playing" içermesi.

Ayrıca bu türler, diğer türlerle birlikte gelen türler de olabiliyor sıklıkla. Action RPG, Action MMO, Crafting Sci-Fi MMO...vb gibi. Tabi bunlar benim görüşlerim, öyle istatistiksel verilerim falan yok elimde tecrübe ve biraz da kendi zevkim ile ilgili yorum yapıyorum. Tartışmaya açıktır.
 
cahitburak' Alıntı:
TornadoTT' Alıntı:
Evet ama MMORPG türünde ne kadar farklı bişey yapabilirsinki?Hepsi birbirine benziyo o yüzden dedim.Ama diğer türlerde çok değişik şeyler çıkabiliyo.

Bu argümana hiç de katılmıyorum.

Bir oyun tarzı ne olursa olsun; çok özgün sistemler, grafikler, oynanış, zevk...vb barındırıyorsa; iyi işler yapar. Onları bir kenara bırakırsak; bence şu aşağıdaki tarzlar, çok kötü işler çıkarılmazsa her zaman ilgi çekicidir ve ek özelliktir. Bunları barındıran oyunlar genellikle en başından ek puan almış gibi görülür.

1. "Multiplayer" olması, özellikle de MMO,
2. "Crafting" ve/veya "Building" içermesi,
3. "Role Playing" içermesi.

Ayrıca bu türler, diğer türlerle birlikte gelen türler de olabiliyor sıklıkla. Action RPG, Action MMO, Crafting Sci-Fi MMO...vb gibi. Tabi bunlar benim görüşlerim, öyle istatistiksel verilerim falan yok elimde tecrübe ve biraz da kendi zevkim ile ilgili yorum yapıyorum. Tartışmaya açıktır.

MMORPG gerçekten çok tutan bi tür orası kesin.Çünkü bağımlılık yapan bir tür kendini geliştirmek için hırslanıyosun ve durmadan oynanıyo.Bide yayılması var gel gta5 oynayalım dersen arkadaşıan pek takmaz o kadar para vermezler çoğu zaman ama free2play bi mmorpg oyununa tüm arkadaşlar beraber giriliyor ve oyuncu sayısı artıyor.
Ama heryer MMORPG yani ben bıktım sanırım pek sevdiğim bir tür değil o yüzden  :) Kişisel görüşüm böyle bende profesyonel değilim.
Ayrıca belirrtiğiniz role playing özelliği gerçekten çok oyuncu toplayan bir özellik katılıyorum.Arma3 Dayz..
 
Ana Menü videosu ve Grafik ayarları videosu hazırlamışsınız güzel olmuş fakat Menüde ayarlara tıkladığımızda Grafik ayarlarını açmayı da anlatırsanız iyi olur.
 
Multiplayer olacak yani FPS şeklinde bir BF tarzı, TPS şeklinde Open World herkesin girip savaşabildiği bir GTA tarzı bir oyun yapmak gerçekten zor iş diye biliyorum. Yani daha doğrusu sistemi kursan bile maliyetli bir iş olması lazım. Eğer öyle olmasaydı, 2002'li yıllarda Online bir sürü oyun çıkardı ve şimdiye kadar Online'ın çok önemi kalmazdı diye düşünüyorum. Şuana kadar oyun sektöründe gördüğümüz gelişmeler, bize birazcık tecrübe olabilir diye düşünüyorum. Bir oyunun tutması için ben de @CahitBurak hocamın da dediği gibi Online, Craft ve Role Play özelliklerinin olması başlı başına gerektiğini düşünüyorum. Mesela ben de TPS, Open World, tek karakterli, klasik bir GTA veya Mafia oyunu yapmaya çalışıyorum. Çünkü insanlar artık genellikle ya LoL, CS:GO, BF1 Online gibi savaşçıl ve rekabetçi yani E-Sport oyunları seçiyorlar ya da TPS, bir karakterin hayatına yolculuk şeklinde giden oyunları seviyorlar. Ve LoL, CS:GO gibi kaliteli ve sevilen bir rekabetçi oyun yapımı için çok orijinal bir fikir bulmak gerekiyor. OverWatch da buyüzden yılın oyunu oldu. Eğer orijinal bir fikir ve güzel bir oynanış mekaniğine sahip bir tipte bu tür oyun çıkarsa baştan 10 üzerinden en az 7 alacaktır. Ben ise orijinal bir fikir ve rekabetçi E-Sport'tan çok, bir karakterin hayatını anlatan oyunları daha çok seviyorum ve bu konuda daha yetenekli olduğumu düşünüyorum. Çünkü E-Sport anlamında artık her yer klasik M2, Wolfteam benzeri oyunlarla dolu (Örneğin Türk yapımı Zula) ve bence alıcıya çok hitap etmiyor. Çünkü hep benzer şeyler. Ama dediğim gibi orijinal bir fikir olursa, o yapım gerçekten büyük işler başarabilir.
Gelelim sistem konusuna, genelde TPS oyunlar veya FPS savaş oyunları yapıldığını gördüğüm için klasikleşmiş ama bir yandan da gelişmiş sistemler olması gereken Cover System, Ledge Climbing System, Melee Combat System with AI, Asset'le birlikte verilmiş Mermi, şarjör efektleri ve gerçekleştirilmesi isteğimdir. Son söylediğimi mesela G36C tarzı iskeletsel bir silah ve onun ateş etme animasyonu, onun Nişanlan-Nişanlanmadan hareket ederkenki animler, mermi mesh'i, şarjör değiştirme olayı, silah sesi, silah patlama efekti, Merminin ardından çıkan mermi izi gibi assetler olabilir. Sistem olarak da, belli sayıda ateş etme, şarjör değiştirme, çarptığı karakterin vücudunun hangi bölümüne çarptıysa ona göre farklı hasar verme gibi gelişmiş sistemler olabilir. Tabi bunlar Youtube kanalındaki "FPS-TPS Kamera" gibi basit ve bug'a açık, aslında basit Node tanıtımları halinde olmayıp, gelişmiş ve AAA kalitesinde sistemler olmalı. Çünkü basit Tutorial'lar insanları "Oyun yapımı çok kolaymış. Şuna da şu Boolean'ı bağlasam tamamdır." kafasına sokuyor sonra da düz mantıkla yani yanlış kod yazmayı öğretiyor. Sanki bilgisayar bizi günlük konuşmadaki gibi kod yazarsak anlayacakmış havası veriyor. Bunu ileri düzeyde bilgisi olan arkadaşlar yanlış anlayabilir ama demek istediğim gerçekten önemli ve ciddi bir durum. Mesela Eğlence Ustası adlı kanalın ilk videolarında yaptığı gibi "Karakter BP'ye Skel Mesh ekle. Mouse Wheel Up olunca eğer float 5'den küçükse 1 arttırsın, 5'e eşitse 0'a ayarlasın. Sonra Event Tick'e Branch bağla ve float 1 ise set Skel Mesh (SilahMesh) MaviSilahMesh" gibi basit ve oyunlarda kullanılmaması gereken sistemler öğretmemek lazım. Çünkü bunlar aslında Node ve UE4 BP arayüzü tanıtımı, aslında bir Silah alma sistemi değil. Tabii ki kanal artık daha düzgün ve güzel videolar çekiyor ve kesinlikle tavsiye ediyorum ama örnek ararken aklıma ilk bu örnek geldi. 
Uzun lafın kısası, eğer bir Tutorial yapılacaksa gerçekten kaliteli ve yukarıdaki gibi UE4 BP arayüzü veya Node tanıtımı değil, AAA kalitesinde, matematiksel işlem gerektiren Tutorial'lar çekilmeli yoksa gereksiz olur bence. Eğer Tutorial yapımcılarının aklında "Bir insan kodlama öğrenmeye yeni başlamıştır. Meraklıdır. Şimdi ben gelişmiş yaparsam kafa karışıklığına sebep olabilirim. Boşuna hevesli insanları bu işten soğutmayalım." diye düşünürlerse tavsiyem kanallarında ve videolarında "code.org" adresli siteyi önererek kodlamaya başlatmalı. Bizim okulumuzda PC hocamız bize burdaki basit oyunları oynattırarak bizi kodlamaya teşvik ederdi ve çok yönlü düşünme yeteneğimizi baya geliştirmişti. Bu siteyi kullandığım günden beri kodlama mantığı kafamda daha iyi oturdu. Kesinlikle tavsiye ederim.