Selamlar, tarihi ev adlı çalışmamı tamamlamış bulunmaktayım. Bu deneme amaçlı yaptığım calışmamın ortaya çıkmasını sağlayacak bilgiyi bana hiç üşenmeden veren, sorunlarıma çözüm bulan bu sitenin duyarlı üyelerine teşekkürü borç bilirim. Allah razı olsun. Nice çalışmaları paylaşmak, nice yardıma ihtiyacı olana da yardımcı olmak bana da nasip olur inşallah :)

10848610_10205737807458611_5130060430483802935_o.jpg


Sketchup ve Unreal Engine 4.9 kullandım. Dokuları oluşturmak için de Photoshop kullandım.
Hiçbir hazır model kullanılmamış, nargileden rahleye, muma kadar herşey tarafımca Sketchup ile çizilmiştir. :)
Mekan içerisinde oyun oynar gibi dolaşmak için indirme linki:
http://www.mediafire.com/download/40qp7jh9ppw41eb/TarihiEvUE4.rar

Bu da Videosu :
Bu içeriği görmek için üçüncü parti çerezlerine izin vermeniz gerekli.
Daha fazla detay için çerezler sayfasını ziyaret edin.
 
Kardeşim eline sağlık gerçekten çok beğendim gayet başarılı :cool:


Sormak istediğim çok şey var aslında, mesela kubbenin o oval texture halini nasıl yaptın veya 'dokuları oluşturmak için photoshop kullandım' derken tam olarak ne demek istedin nasıl oluşturdun nasıl oynamalar yaptın veya yerdeki minderin üstündeki o buruşukluğu yani dümdüz durmuyor daha gerçekçi duruyor onu neyle ve nasıl yaptın, kapının üstündeki arapça yazı static mesh mi yoksa farklı birşey mi, sketchup'ın sence diğer modelleme programlarından ne farkı var olumlu veya olumsuz. kusura bakma belki çok soru sordum ama sonuçta aylardır burada takılıyoruz sağolsun herkes birilerin sorularını(sorunlarını) çözmekte yardımcı oluyor ama elle tutulur ciddi bi örnek bu senin yaptığın o yüzden merak ediyorum ve soruyorum hocam
 
GangsterSarac' Alıntı:
Kardeşim eline sağlık gerçekten çok beğendim gayet başarılı  :cool:


Sormak istediğim çok şey var aslında, mesela kubbenin o oval texture halini nasıl yaptın veya 'dokuları oluşturmak için photoshop kullandım' derken tam olarak ne demek istedin nasıl oluşturdun nasıl oynamalar yaptın veya yerdeki minderin üstündeki o buruşukluğu yani dümdüz durmuyor daha gerçekçi duruyor onu neyle ve nasıl yaptın, kapının üstündeki arapça yazı static mesh mi yoksa farklı birşey mi, sketchup'ın sence diğer modelleme programlarından ne farkı var olumlu veya olumsuz. kusura bakma belki çok soru sordum ama sonuçta aylardır burada takılıyoruz sağolsun herkes birilerin sorularını(sorunlarını) çözmekte yardımcı oluyor ama elle tutulur ciddi bi örnek bu senin yaptığın o yüzden merak ediyorum ve soruyorum hocam



Kubbeye texture atma konusu sketchup bilgisi ile alakalı, bu bilgi için sketchup'u öğrenmen, yani eğitim videoları izlemen ve kurcalaman gerekli. Buradan texture nasıl atılır anlatmak pek mümkün değil.
Doku oluşturma-düzenleme konusunda : İnternette örneğin bir çini resmi bulduk, bu çini resmi perspektifli olabilir, üzerine görge düşmüş olabilir. Yani kullanılmaya el verişli olmaz genellikle. İşte bu fotodaki çininin perspektif etkisinden kurtarıp Kenarlara paralel bir şekilde düzenlemek gerekir. Üzerinde gölge varsa mümkün mertebe gölgeler kalldırılır, yani tam bir "diffuse" oluşturulur. Sonra derinlik (3d) etkisi için bump(normal map), specular map gibi materiali ciddi derecede gerçekçi kılan mapler oluşturulur. Doku oluşturmak oldukça meşakkatli bir süreç, çizimden çok doku yapmak vaktimi aldı açıkçası.
Minderi direk dikdörtgen prizma yapmadığım (sketchupta artisan pluginini kullanarak yaptım) için ve üzerinde kumaş kırışığı "normal map" ı kullandığım için ve detaylı bir metarial ayarına giriştiğim için minder etkisi oluşturuldu. İşin özü metarial ayarı ve gereklerini yapabilmekte. Bunu da videolar izleyerek ve döküman araştırarak öğreneceksin.
O gördüğün kapı komple tek texture, yazı da dahil. Topkapı sarayındaki harem kapılarından birinin fotosunu düzenleyerek oluşturdum. O kapı pek başarılı sayılmaz ama iş görür vaziyette :) Tabi hiç 3d konusunda bilgin yoksa benim bu anlattıklarımı bahsettiklerime yabancı kalabilirsin. Ve bu aşama çok vakit isteyen bir aşamadır. 
Sketchupun avantajı diğer tüm programlara göre çok daha pratik mimari formlar çıkarılabilir, doku eklenebilir. Diğer Max ve blender gibi programlar ise organik formlar için elverişlidir. Lightmap-Uvmap ayarlarına da bu max-blender-maya gibi programlarla yapabilirsin. 
SoloWarrior ve sana yorum için teşekrüler :)
 
Ellerine Sağlık çok güzel oldu.
Bazı sorularım var cevap yazarsan sevinirim. build süresi ne kadar sürdü, lightmap kaç piksele ayarladın lighmapı ayarlarken gölge hataları oluşmaması için gridlere uv ayarlarından gridlere ayarlıyoruz buda uzun sürüyor bunu nasıl ayarladın.
 
Teşekürler. Build ortalama en yüksek ayarda 4 dk falan galiba. Lightmap resolution sayısını soruyosan mekan 512 nesneler de 256. Piksel ve grid olayindan haberim yok. Grid olayı nasıl oluyor bi açarsan ?
 
O zaman sketchup öğrenmeye başlamam lazım çünkü kubbedeki texture ayarı gerçekten iyi ve yaptığın modellemeler çok ayrıntı istemeyen ama gayet güzel duran şeyler yani daha basit objeler için sketchup max'e göre daha iyi
 
Destiny97' Alıntı:
Gayet başarılı fakat sormak istediğim bir şey var bu doku kaplamalarını nasıl yapıyorsunuz?
Teşekkürler. Photoshop bilgisi gerekiyor. Sonrasında zaten, bi fotoyu, yamultarak, görlgelerini kaldırarak vs. doku gereklerini yerine getirerek dokuyu oluşturmuş oluyorsun. Tabi görselin doku yapmaya uygunluğu da önemli. Onun haricinde doku oluşturma programları falan da varmış ama benim bi bilgim yok o konuda.
 
GangsterSarac' Alıntı:
O zaman sketchup öğrenmeye başlamam lazım çünkü kubbedeki texture ayarı gerçekten iyi ve yaptığın modellemeler çok ayrıntı istemeyen ama gayet güzel duran şeyler yani daha basit objeler için sketchup max'e göre daha iyi

hıcbır programı bır dıgerıyle kıyaslamanı tavsıye etmem ben max ve mayayı dakullanıyorum yerı gelıyor maya yerı gelıyor max max de 2 dakkada uv acıyorum mayada 1 saatte yanı bırbırıne baglkantılı cok seyler var ama en ıyısı dıye bıseyde yoktur
 
Cgart' Alıntı:
GangsterSarac' Alıntı:
O zaman sketchup öğrenmeye başlamam lazım çünkü kubbedeki texture ayarı gerçekten iyi ve yaptığın modellemeler çok ayrıntı istemeyen ama gayet güzel duran şeyler yani daha basit objeler için sketchup max'e göre daha iyi

hıcbır programı bır dıgerıyle kıyaslamanı tavsıye etmem ben max ve mayayı dakullanıyorum yerı gelıyor maya yerı gelıyor max max de 2 dakkada uv acıyorum mayada 1 saatte yanı bırbırıne baglkantılı cok seyler var ama en ıyısı dıye bıseyde yoktur

Kesinlikle katılıyorum. Bende mimari çizim ve basit objeleri sketchupta çizerim, texturelerini ayarlarım. Kumaş vs. gibi organik formları blenderda hallederim. Maxte ya da blenderda de Uvmap falan alır, max te de çok çizgili hazır modelleri maxteki proOptimizer ile çizgi sayısını azaltırım falan. Yani maxte de modelleri tam olarak ue4 e hazır hale getirirm. Yamalı bohça gibi ama hız yönünden çok faydası oluyor. Blender ve max aslında tüm bu işleri tek başına yapabilir ancak hız olarak ben böyle tercih ediyorum ;)
 
mustafasahinfb' Alıntı:
Cgart' Alıntı:
hıcbır programı bır dıgerıyle kıyaslamanı tavsıye etmem ben max ve mayayı dakullanıyorum yerı gelıyor maya yerı gelıyor max max de 2 dakkada uv acıyorum mayada 1 saatte yanı bırbırıne baglkantılı cok seyler var ama en ıyısı dıye bıseyde yoktur

Kesinlikle katılıyorum. Bende mimari çizim ve basit objeleri sketchupta çizerim, texturelerini ayarlarım. Kumaş vs. gibi organik formları blenderda hallederim. Maxte ya da blenderda de Uvmap falan alır, max te de çok çizgili hazır modelleri maxteki proOptimizer ile çizgi sayısını azaltırım falan. Yani maxte de modelleri tam olarak ue4 e hazır hale getirirm. Yamalı bohça gibi ama hız yönünden çok faydası oluyor. Blender ve max aslında tüm bu işleri tek başına yapabilir ancak hız olarak ben böyle tercih ediyorum ;)

daha birsürü sey varda bız bılmıyoruz 8 tane program kullanıyorum desem yerıdır sırf ue4 ıcın ::) fakat en cok bılgım karekter modelleme ve rıg üzerine :)
 
Cgart' Alıntı:
mustafasahinfb' Alıntı:
Kesinlikle katılıyorum. Bende mimari çizim ve basit objeleri sketchupta çizerim, texturelerini ayarlarım. Kumaş vs. gibi organik formları blenderda hallederim. Maxte ya da blenderda de Uvmap falan alır, max te de çok çizgili hazır modelleri maxteki proOptimizer ile çizgi sayısını azaltırım falan. Yani maxte de modelleri tam olarak ue4 e hazır hale getirirm. Yamalı bohça gibi ama hız yönünden çok faydası oluyor. Blender ve max aslında tüm bu işleri tek başına yapabilir ancak hız olarak ben böyle tercih ediyorum ;)

daha birsürü sey varda bız bılmıyoruz 8 tane program kullanıyorum desem yerıdır sırf ue4 ıcın ::) fakat en cok bılgım karekter modelleme ve rıg üzerine :)

aynen, karaktere geçsem benim de sayı artar, şimdilik mekan üzerine çalışıyorum. "Make human" gibi sadece insan ya da sadece kumaş üzerine çok mükemmel programlar da var. Dediğin gibi bilmiyoruz km bilir daha neler var. :)
 
mustafasahinfb' Alıntı:
Cgart' Alıntı:
daha birsürü sey varda bız bılmıyoruz 8 tane program kullanıyorum desem yerıdır sırf ue4 ıcın ::) fakat en cok bılgım karekter modelleme ve rıg üzerine :)

aynen, karaktere geçsem benim de sayı artar, şimdilik mekan üzerine çalışıyorum. "Make human" gibi sadece insan ya da sadece kumaş üzerine çok mükemmel programlar da var. Dediğin gibi bilmiyoruz km bilir daha neler var. :)

hersey zamanla calıstıkca olucak :)


mustafasahinfb' Alıntı:
Cgart' Alıntı:
daha birsürü sey varda bız bılmıyoruz 8 tane program kullanıyorum desem yerıdır sırf ue4 ıcın ::) fakat en cok bılgım karekter modelleme ve rıg üzerine :)

aynen, karaktere geçsem benim de sayı artar, şimdilik mekan üzerine çalışıyorum. "Make human" gibi sadece insan ya da sadece kumaş üzerine çok mükemmel programlar da var. Dediğin gibi bilmiyoruz km bilir daha neler var. :)

masaüstüm :D
m1XqJ4.png
 
Cgart' Alıntı:
mustafasahinfb' Alıntı:
aynen, karaktere geçsem benim de sayı artar, şimdilik mekan üzerine çalışıyorum. "Make human" gibi sadece insan ya da sadece kumaş üzerine çok mükemmel programlar da var. Dediğin gibi bilmiyoruz km bilir daha neler var. :)

hersey zamanla calıstıkca olucak :)


mustafasahinfb' Alıntı:
aynen, karaktere geçsem benim de sayı artar, şimdilik mekan üzerine çalışıyorum. "Make human" gibi sadece insan ya da sadece kumaş üzerine çok mükemmel programlar da var. Dediğin gibi bilmiyoruz km bilir daha neler var. :)

masaüstüm :D
m1XqJ4.png



Torrentmi o :D