8 Ara 2019
444
21
18
Brotato tarzı basit bir oyun yapyım diyorum 2-4 arası bi karakter seneçeği olsun diye düşünüyorum mesela birisi kılıçlı kalkanlı, birisi çift el kılıç, birisi çif kılıç vs gibi ama bu karakterler arasındaki dengeyi nasıl sağlayacağım hakkında bir fikrim yok. insanlar A karakterini seçtiğinde oynayış kolay, B karakteri ya da C krakteri seçtiğinde oynanışı daha zor vs olmaması için bu karakterler arası dengeyi nasıl sağlarım bilmiyorum. Karakterlerin silah menzili, sağlık oranları hasar oranları farklı olması gerekiyor. Ama bu farklar bir karakteri avantajlı ve kolay oynanabilir yaparken diğer karakterde zor bi oynanırlık oluşturmaması gerekiyor. Diğer taraftan da her geçilen bölüm arasında karakterlere sunulan özellik yükseltmelerinin de karakterler arası dengeyi bozmaması gerkiyor aynı zamanda. Burdaki matematik beni çok zorladı. Fikirlerinizi merak ediyorum
 
Kompleks bir game design istiyorsan, Gameplay Ability System'i kurcalayabilirsin. İstediğin matematiği hızlı bir şekilde kurabilir ve test edebilirsin. GAS kullanmaya başladıktan sonra GAS'dan önce yaptığım tüm şeyler askerlikmiş gibi hissetmeye başlamıştım.

Dezavantajı ise şu: Öğrenmesi ve kullanması biraz zaman alabiliyor. Fakat emek vermeden de bazı şeyler olmuyor maalesef. 

Eğer ileriye dönük uzun vadeli düşüncelerin varsa GAS'a yönelmeni tavsiye ederim.

Şu anda youtube üzerinde bir GAS serisi hazırlıyorum. Genel mantığı ve konsepti anlatıyorum -anlatmayı planlıyorum-. Göz atmak istersen diye linki bırakıyorum.  

https://www.youtube.com/playlist?list=PLV5212eO1i266jFI1HlufwzJbaU56jVQp
 
O dediğini daha önce araştırmıştım işin içine C++ giriyor galiba o da beni aşıyor. Kanalına baktım aslnda türkçe yapsan daha iyi olurmuş :)