2015 te bu foruma kayıt oldum unreal engine 4'e yeni başlamıştım.Hiçbir şey bilmiyordum genel olarak meslek lisesi ve ondan daha önce hobi olarak uğraştığım programlama işleri vardı.
Visual studio'da C# ve Visual Basic dillerine kafa yormuştum biraz asp.net ile uğraşmıştım genel olarak programlama mantığını belli bir düzeyde biliyordum artık.Bu çok önemli bir şey program yazarken yada herhangi bir oyun uygulama yazarken önemli olan şey kodları bilmek değil algoritmasını kafanızda çözebilmeniz gerekmektedir.Örneğin bir sistem yaparken anlık olarak kafanızda 3 4 çözüm yolu üretebilmeniz gerekmekte. Mesela unrealde bir ışığı yok etmenin çok yöntemi vardır. Destroy edebilirsiniz veya ışığın parlaklığını 0 yapabilirsiniz veya actor hidden yapabilirsiniz veya visiblitysini false yapabilirsiniz. Bunun gibi bir çok yöntemi kafanızda oluşturmak programlama temellerinin verdiği alışılmışlık ve reflekslerden gelmektedir.
Bu forumda bana yardımcı olan herkese teşekkür ederim.Türkçe kaynak çok az kaan öztüzunun videosundan buralara kadar ulaştım. Buradan Kaan'a hydrojenx e khubura ozzye ve diğer ismini unuttuğum bir çok kişiye ve son zamanlarda bana yardımcı olan zoraki'ye teşekkür ederim.Bu forum sizin için büyük bir avantaj.Sorunlarınıza çözüm ararken gelişiyorsunuz ve mantığını kavradığınız olaylarla ilerliyorsunuz kendiniz bir şeyler yapmaya başlıyorsunuz.
Oyun yapacaksanız eğer ilk önce küçük sistemlerden başlayın. Bir puzzle oyunu gibi küçük bir şey deneyin ışık açma kapama ile çalıştığınızda el feneri sistemi yapabilirsiniz mesela. Daha sonra pil sistemi yaptığınızda değişkenleri öğrenmiş olacaksınız.Tüm bunlarla çalıştığınızda bunları birleştirdiğinizde bir korku oyunu yapabileceksiniz. Bu sadece küçük bir örnekti motoru öğrenmek istiyorsanız arayüzü iyi kavrayın temel videoları izleyin buradan yardım alarak küçük sistemler sahneler tasarlayın daha sonra bunları öğrenip birleştirirseniz bir oyun yapabilirsiniz.
Fakat büyük oyunlar için ekip ve bütçe lazım..
Ben bir oyun tasarladım (mobil oyun) 1.5 2 ayımı aldı tek başıma buradan yardım alarak yaptım ve şuan bitti ilk oyunumda %70 kaliteye ulaştım. Şuan reklamı yok ve 40 kişi indirmiş , çoğunluk abd ve rusya sonra türkiye.. Play store ve App storede yayınladım.
Reklam için ayırdığım bütçe 80 bin TL reklam yapmak için instagramın anasayfasını kullandım ve instagramda ünlü sayfalara ve oyun yayıncılarına dağıttım parayı oyunum bu haftasonu reklam vermeye başlayacak ve bu süreçteki kazancımı ve misyonumu sizinle paylaşacağım.
Arkadaşım parası olan birini buldu bize 30 40 bin tl destekte bulundu yatırımcı gibi. Daha sonra bir rezidanstan Home Office tuttuk ve 4 kişi çalışmaya başladık herkes bir fikir söyledi bende yaptım.Harcamaları o kişi yaptı ve reklam ayarlamaları için diğer arkadaşım arabasını sattı ve 20 bin tl kattı.
Çok fedakarlık gerekiyor, zaman ve bütçe gerekiyor tabi sabırda.
Sabrımın tükendiği nokta ise Sistemlerin saçmalıkları oldu.
1- İlk başta Play Store de yayınlama yapamadım sebebi paketleme yapamamamdı. Bunun sebebi ise gradlenin oto güncellenmemesi sorunu.Codeworksu indirdiğinizde gradleyi güncellemeleri sürekli çalıştırıp güncelleyin daha sonra repositorye girip orada güncellenmemiş dosya görmeyinceye kadar yükleme işlemi yapın. Doğru SDK baseleri kurduktan sonra projenizde sdk ndk ayarlarını yapıp play store için Sign Key aldığınızda paketleme yapabilirsiniz.
2-Ios sertifikasyon sorunu 3-4 ayımı çaldı.Yapmanız gereken 3 sertifika almak AD-Hoc Appstore developer ve distrubition sertifikaları ve provisionları almalısınız. Iphone packageri açtığınızda PLIST eksik uyarısı göreceksiniz tamda o söylediği konuma PLIST dosyası oluşturup projenizin identify sini girmelisiniz. örneğin com.oyun gibi.
3-IOS ta Two Power texture sorunu. Bu sorun iosta var ve çözmek için tüm texturelerinizi two power ayarına çekip öyle paketlemelisiniz.
4-IOS Icon sorunu.Bu sorunda Remote Server isimli hata geliyor ve çözmek için icon koymamalısınz bunu xcodeden yapacaksınız yada Remote Server bilgileri ile MacOsa bağlanıp oradan build edeceksiniz.Hiç olmazsa Virtual Macos kurabilirsiniz windowsa.
Tüm hatalarım bunlardı ve sizinle paylaştım buradaki herkese tekrar teşekkür ederim.
Visual studio'da C# ve Visual Basic dillerine kafa yormuştum biraz asp.net ile uğraşmıştım genel olarak programlama mantığını belli bir düzeyde biliyordum artık.Bu çok önemli bir şey program yazarken yada herhangi bir oyun uygulama yazarken önemli olan şey kodları bilmek değil algoritmasını kafanızda çözebilmeniz gerekmektedir.Örneğin bir sistem yaparken anlık olarak kafanızda 3 4 çözüm yolu üretebilmeniz gerekmekte. Mesela unrealde bir ışığı yok etmenin çok yöntemi vardır. Destroy edebilirsiniz veya ışığın parlaklığını 0 yapabilirsiniz veya actor hidden yapabilirsiniz veya visiblitysini false yapabilirsiniz. Bunun gibi bir çok yöntemi kafanızda oluşturmak programlama temellerinin verdiği alışılmışlık ve reflekslerden gelmektedir.
Bu forumda bana yardımcı olan herkese teşekkür ederim.Türkçe kaynak çok az kaan öztüzunun videosundan buralara kadar ulaştım. Buradan Kaan'a hydrojenx e khubura ozzye ve diğer ismini unuttuğum bir çok kişiye ve son zamanlarda bana yardımcı olan zoraki'ye teşekkür ederim.Bu forum sizin için büyük bir avantaj.Sorunlarınıza çözüm ararken gelişiyorsunuz ve mantığını kavradığınız olaylarla ilerliyorsunuz kendiniz bir şeyler yapmaya başlıyorsunuz.
Oyun yapacaksanız eğer ilk önce küçük sistemlerden başlayın. Bir puzzle oyunu gibi küçük bir şey deneyin ışık açma kapama ile çalıştığınızda el feneri sistemi yapabilirsiniz mesela. Daha sonra pil sistemi yaptığınızda değişkenleri öğrenmiş olacaksınız.Tüm bunlarla çalıştığınızda bunları birleştirdiğinizde bir korku oyunu yapabileceksiniz. Bu sadece küçük bir örnekti motoru öğrenmek istiyorsanız arayüzü iyi kavrayın temel videoları izleyin buradan yardım alarak küçük sistemler sahneler tasarlayın daha sonra bunları öğrenip birleştirirseniz bir oyun yapabilirsiniz.
Fakat büyük oyunlar için ekip ve bütçe lazım..
Ben bir oyun tasarladım (mobil oyun) 1.5 2 ayımı aldı tek başıma buradan yardım alarak yaptım ve şuan bitti ilk oyunumda %70 kaliteye ulaştım. Şuan reklamı yok ve 40 kişi indirmiş , çoğunluk abd ve rusya sonra türkiye.. Play store ve App storede yayınladım.
Reklam için ayırdığım bütçe 80 bin TL reklam yapmak için instagramın anasayfasını kullandım ve instagramda ünlü sayfalara ve oyun yayıncılarına dağıttım parayı oyunum bu haftasonu reklam vermeye başlayacak ve bu süreçteki kazancımı ve misyonumu sizinle paylaşacağım.
Arkadaşım parası olan birini buldu bize 30 40 bin tl destekte bulundu yatırımcı gibi. Daha sonra bir rezidanstan Home Office tuttuk ve 4 kişi çalışmaya başladık herkes bir fikir söyledi bende yaptım.Harcamaları o kişi yaptı ve reklam ayarlamaları için diğer arkadaşım arabasını sattı ve 20 bin tl kattı.
Çok fedakarlık gerekiyor, zaman ve bütçe gerekiyor tabi sabırda.
Sabrımın tükendiği nokta ise Sistemlerin saçmalıkları oldu.
1- İlk başta Play Store de yayınlama yapamadım sebebi paketleme yapamamamdı. Bunun sebebi ise gradlenin oto güncellenmemesi sorunu.Codeworksu indirdiğinizde gradleyi güncellemeleri sürekli çalıştırıp güncelleyin daha sonra repositorye girip orada güncellenmemiş dosya görmeyinceye kadar yükleme işlemi yapın. Doğru SDK baseleri kurduktan sonra projenizde sdk ndk ayarlarını yapıp play store için Sign Key aldığınızda paketleme yapabilirsiniz.
2-Ios sertifikasyon sorunu 3-4 ayımı çaldı.Yapmanız gereken 3 sertifika almak AD-Hoc Appstore developer ve distrubition sertifikaları ve provisionları almalısınız. Iphone packageri açtığınızda PLIST eksik uyarısı göreceksiniz tamda o söylediği konuma PLIST dosyası oluşturup projenizin identify sini girmelisiniz. örneğin com.oyun gibi.
3-IOS ta Two Power texture sorunu. Bu sorun iosta var ve çözmek için tüm texturelerinizi two power ayarına çekip öyle paketlemelisiniz.
4-IOS Icon sorunu.Bu sorunda Remote Server isimli hata geliyor ve çözmek için icon koymamalısınz bunu xcodeden yapacaksınız yada Remote Server bilgileri ile MacOsa bağlanıp oradan build edeceksiniz.Hiç olmazsa Virtual Macos kurabilirsiniz windowsa.
Tüm hatalarım bunlardı ve sizinle paylaştım buradaki herkese tekrar teşekkür ederim.